برگزاری 800 مورد برنامه فرهنگی و اجتماعی در هفته دفاع مقدس در کردستان
یکشنبه، 30 شهریور 1399
برگزاری 800 مورد برنامه فرهنگی و اجتماعی در هفته دفاع مقدس در کردستان
فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان از برگزاری 800 مورد برنامه در قالب 60 عنوان برنامه در طول هفته دفاع مقدس در استان خبر داد.
به گزارش کوردەواری آنلاین, سردار صید صادق حسینی عصر امروز در نشست خبری که به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در سنندج برگزار شد اظهار کرد: دوران دفاع مقدس نشان داد در سایه اتحاد و ایمان در برابر دشمنان ایستاد.
وی افزود: شیوه و آیین دفاع مقدس امروز یک روش موفق برای پیروزی قطعی محور مقاومت و آزادی قدس شریف خواهد بود.
فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان در ادامه سخنان خود اظهار کرد: وظیفه همه مردم به ویژه نخبگان جامعه این است که حضور گسترده مردم در عرصه های مختلف را هموار ساخته و در برابر دشمنان با انسجام و اتحاد ایستادگی نمایند.
سردار حسینی افزود: اگر دشمنان ما اهداف شوم خویش در عرصه تحریم ها را دنبال کنند ما باید یکپارچه از حقوق بر حق کشورمان دفاع کنیم و اصحاب رسانه در کنار نخبگان جامعه وظیفه ای خطیر برعهده دارند.
وی در ادامه سخنان خود به برکات دفاع مقدس برای ملت ایران اشاره کرد و گفت: استقلال, عزت, خودکفایی و ایجاد مکاتب معنوی با محوریت مجاهدان بزرگمان از جمله برکات این دوران است و نمونه عینی این مکاتب را می توان مکتب حاج قاسم مثال زد.
فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان اظهار کرد: شهدا امروز امام زادگان عشقند و این تفاوت دو اردوگاه حسینی و یزیدی است و پیروزی خون بر شمشیر را پس از واقعه کربلا در کربلای ایران حس کردیم.
سردار حسینی افزود: دشمنان با هدف از میان برداشتن نظام اسلامی و تجزیه کشورمان وارد میدان شده بودند اما در نهایت با درماندگی هرچه تمام تر و به عنوان متجاوز قطعنامه سازمان ملل را قبول کردند.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود به برنامه های هفته دفاع مقدس در استان اشاره کرد و گفت: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا شاهد رژه نخواهیم بود اما اولین برنامه فردا با نشست ویدئو کنفرانس پیشکسوتان عرصه دفاع مقدس با رهبر معظم انقلاب انجام خواهد شد.
سردار حسینی به حضور پر رنگ سپاه در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در همه عملیات ها بسیجیان نقش محوری داشتند و امروز هم وظیفه داریم از اندوخته های دفاع مقدس برای بازسازی کشور استفاده کنیم.
وی افزود: امروز سپاه در عرصه سازندگی و توسعه کشور به ویژه محرومیت زدایی و توسعه زیرساخت ها نقشی ویژه ایفا می کند.
فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان از توزیع 500 مورد جهیزیه در بین زوج های نیازمند در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در ایام هفته دفاع مقدس شاهد افتتاح 500 خانه محرومین در استان خواهیم بود.
وی افزود: در همین هفته شاهد کلنگ زنی 291 پروژه با اعتباری بالغ بر 140 میلیارد ریال خواهیم بود که تا پایان سال 1400 به بهره برداری خواهند رسید.
سردار حسینی همچنین از برگزاری فاز دوم مرحله دوم رزمایش کمک مؤمنانه در سطح استان در هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: روند کمک های معیشتی به نیازمندان تداوم خواهد داشت و روز به روز بر مشارکت خیرین در این عرصه افزوده می شود.
فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان اعلام کرد: 60 عنوان برنامه و 800 مورد برنامه در هفته دفاع مقدس برگزار خواهد شد که برپایی درمانگاه های صلواتی,برگزاری همایش تجلیل از پیشکسوتان عرصه ایثار و شهادت, افتتاح طرح های محرومیت زدایی و برپایی نمایشگاه فرهنگی دفاع مقدس از جمله مهمترین برنامه های این هفته خواهد بود.
سردار حسینی افزود: فضای مجازی و رسانه ها امروز در جنگ تمام عیار دشمنان می توانند نقشی ویژه ایفا کنند چرا که در جنگ هویتی دشمنان رسانه ها نقش مهمی دارند.
وی خاطرنشان کرد: برگزاری نشست های بصیرتی, برنامه های ورزشی و برنامه های فرهنگی با محوریت فضای مجازی از دیگر برنامه هایی است که در هفته دفاع مقدس به منظور پاسداشت این ایام در نظر گرفته شده است.
انتهای پیام/
نویسنده: خبات ساعدی
چاپ خبر
اخبار مرتبط