113 تشکل کارگری در کردستان فعالیت دارند/فعالیت 1925 تعاونی در کردستان
سه‌شنبه، 6 اردیبهشت 1401
113 تشکل کارگری در کردستان فعالیت دارند/فعالیت 1925 تعاونی در کردستان
سنندج- مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی کردستان گفت: در حال حاضر 113 تشکل کارگری و 50 تشکل کارفرمایی در سطح استان فعالیت دارند.
به گزارش خبرنگار کورده واری آنلاین، فرزاد پیشکاری روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز مردم به واسطه مشکلات اقتصادی و تحریم های ناجوانمردانه دشمنان با تنگناهایی مواجه هستند اما اصحاب رسانه با امیدبخشی در جامعه زمینه ساز کاهش این آلام اجتماعی شده اند.
وی افزود: جامعه کارگری استان کردستان نیز قدردان روشنگری ها و خدمات فعالان رسانه ای استان هستند.
مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: پنجم تا دوازدهم اردیبهشت به عنوان هفته گرامیداشت خدمات کارگران نامگذاری شده است و در این هفته خدمات و تلاش های جامعه کارگری در مسیر توسعه و سازندگی کشورمان به عموم مردم اطلاع رسانی می شود.
پیشکاری افزود: جامعه کارگری در دوران دفاع مقدس، دوران سازندگی و اکنون در دوران مقابله با هجمه ها و تحریم های اقتصادی دشمنان به نقش آفرینی پرداخته اند.
وی در ادامه سخنان خود به برنامه های هفته کارگر در استان کردستان اشاره کرد و گفت: تجلیل از خانواده های شهدای کارگر، سرکشی از کارگران از کارافتاده، افتتاح مراکز بهداشت خانه های کارگر، دیدار با نخبگان و شرکت های دانش بنیان، معرفی زنان سرپرست خانوار فعال در حوزه کارگری، مسابقات فرهنگی و ورزشی از جمله این برنامه هاست.
پیشکاری اظهار داشت: هم اکنون 78 خانه بهداشت در کارگاه تولیدی استان مستقر هستند و 11 خانه بهداشت در استان کمبود داریم که با همکاری سازمان تأمین اجتماعی و دانشگاه علوم پزشکی کردستان برای تحقق این مهم نیز اقدام می کنیم.
وی افزود: در مجموع 7 هزار و پنج طرح دادخواست به حوزه روابط کار تحویل داده شده و 5 هزار و 791 رأی توسط هیأت تشخیص صادر شده که 2 هزار و 168 رأی منجر به سازش شده است و کارگران به شغلشان ادامه داده اند.
پیشکاری خاطرنشان کرد: در مجموع هزار و 127 مورد رأی قطعی توسط شورای حل اختلاف صادر شده است که 65 مورد منجر به سازش شده است.
وی در ادامه سخنان خود از فعالیت 113 تشکل کارگری و 50 تشکل کارفرمایی در سطح استان خبر داد و گفت: هم اکنون پنج انجمن صنفی کارفرمایی نیز در سطح استان فعالیت دارند.
مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی از برقراری بیمه بیکاری برای 2 هزار و 446 نفر در سال 1400 خبر داد و گفت: تا پایان سال 1400 در مجموع 3 هزار و 81 نفر در استان از صندوق تأمین اجتماعی بیمه بیکاری را دریافت کرده اند.
پیشکاری اظهار کرد: هزار و 925 تعاونی در سطح استان داریم که 184 هزار و 584 نفر عضو این تعاونی ها هستند.
وی افزود: بخش تعاون می تواند گره گشای توسعه اشتغال و تولید در استان باشد که برای توسعه این عرصه نیازمند فرهنگ سازی و تغییر نگرش ها هستیم.
پیشکاری همچنین از انجام 9 هزار و 716 بازرسی از کارگاه های سطح استان خبر داد و گفت: این بازرسی ها با هدف حمایت از جامعه کارگری انجام می شود و یکی از کلیدی ترین فعالیت های این اداره کل است.
نویسنده: خبات ساعدی
چاپ خبر
اخبار مرتبط