بازدید دختران نوجوان کردستانی از مؤسسه مطبوعاتی کورده واری
جمعه، 19 مرداد 1397
بازدید دختران نوجوان کردستانی از مؤسسه مطبوعاتی کورده واری
جمعی از نوجوانان داستان نویس کردستانی عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان به مناسبت هفته گرامیداشت خبرنگار از مؤسسه مطبوعاتی کورده واری دیدن کردند.
به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگ و هنر کورده واری در جریان این بازدید نوجوانان داستان نویس کردستانی با خدمات و فعالیت های تخصصی مؤسسه مطبوعاتی کورده واری در حوزه رسانه، اطلاع رسانی، خدمات مشاوره رسانه ای، شیوه های تنظیم اخبار در رسانه ها و مراحل چاپ نشریه آشنا شدند.

در ادامه این مطلب نیز یادداشتی از سوی خانم هاجر صفابخش نویسنده توانمند کردستانی و مربی داستان نویسی نوجوانان کردستانی که در جریان این بازدید از مؤسسه مطبوعاتی کورده واری حضور داشتند خواهد آمد.

خبر یعنی مردم ، این را یونس شکر خواه در تعریف معروف خود از خبر گفته است . او با عشق به مردم سالها قلم زده است و در راه خبر رسانی به مردم و خدمت به همین مردم از تلاش شبانه روزی اش هرگز خسته نشده است.

داستان هم بر خاسته از زندگی مردم است .داستانها هم از عشق ها و رنجهای همین مردم شکل می گیرند و بر کاغذ جان دو باره می گیرند و نام از مردم می پذیرند .

در راستای موازی بودن کارگاه داستان با خبر هایی که مدام از مردم می خوانیم و می شنویم در آستانه ی روز خبر نگار جمعی از اعضای فعال کارگاه های ادبی مجتمع فرهنگی هنری سنندج به بازدید ماهنامه ی کورده واری رفتیم . این نشریه با باز تاب جهانی و فعالیت های ببین المللی با مدیر مسئولی خبات ساعدی این جوان خوش اتیه و استاد دانشگاه به فعالیت خود ادامه می دهد او از فعالیتها و افتخارا آفرینی همکارانش در نشریه اش برای اعضا با شورو حرارت خاصی سخن می گوید .ماهنامه ی کورده واری تنها نشریه ای است که با کارتون و کاریکاتور صفحه ی اول خود را بر ویترین دکه های مطبوعاتی به نمایش می کذارد و تنها نشریه ی استان کردستان است که موقو فات خود را تقدیم زندانیان بی بضاعتی می نماید تا بتواند طعم ازادی با خانواده هایشان سهیم باشد.

 خبات ساعدی در باره ی مکانشان به اعضا می گوید درست است اینجا دفتر کوچکی است اما با توجه به حجم رفت و آمد مردم در این مسیر می خواستم نشان دهم که می شود از جای کوچکی به اندازه ی یک دفتر کوچک هم که شده صدای مردم را به تمام دنیا رساند .در حاشیه ی این بازدید اعضا کتابخانه و نمایشگاه کاریکاتور های مطبو عاتی امیرسهیلی که همزمان همکار نشریه هم هست را به تماشا ایستادند و از سالنامه های روز نامه اطلاعات از سال 1308 تا کنون لذت بردند.

نویسنده: خبات ساعدی
چاپ خبر
اخبار مرتبط