طرح نوین شرکت برق، خدمت یا بی‌توجهی
سه‌شنبه، 15 مرداد 1398
طرح نوین شرکت برق، خدمت یا بی‌توجهی
بدون شک نمی‌توان در برابر توسعه همچون سدی ایستاد اما توسعه باید موجب رفاه گردد نه اینکه موجب دردسر شود.
 به گزارش کورده‌واری، این روزها در عرصه دنیای مجازی و اکثر رسانه‌ها شاهد تبلیغات گسترده شرکت برق هستیم دال بر حذف قبض‌های کاغذی، این بزرگواران در نظر دارند که از شهریور 1398 به بعد به صورت پیامکی به مشترکین‌شان هزینه مصرفی را اعلام بدارند و اینگونه در مصرف کاغذ و یا به قول خودشان در راستای گام برداشتن به سمت دولت الکترونیک گام بر می‌دارند. بدون شک این اقدام در ظاهر امر کار خوبی است اما در بطن جامعه اینگونه نیست به عنوان نمونه می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

- ما چند درصد از سالمندان در کشور را داریم که از موبایل فقط برای حرف زدن استفاده می‌کنند و از فرستادن پیام و خواندنش اطلاعی ندارند؟
- چه ضمانتی دال بر فراهم بودن بستر همیشه اطلاع‌رسانی با پیامک وجود دارد در حالی که در سابقه دولت الکترونیکی در ایران بارها مسدود شدن زمینه ارسال پیام در زمان‌های مختلف توسط نهادهای زیربط وجود دارد.
- چند درصد از خانه‌ها در اجاره هستند و مستاجرین برای دریافت هزینه مصرفی برق، شماره موبایل خود را به سامانه می‌دهند و سال بعد این اجاره‌نشین از آن خانه می‌روند و شخص دیگری می آید، آیا بستری برای تغییر شماره این مستاجرین وجود دارد؟ بدون شک نه و این خود دردسری خواهد شد برای آینده که ثمره‌اش مشخص می گردد.
- چند درصد شرکت برق در زمینه توسعه دولت الکترونیک گام برداشته‌اند که الان می‌خواهند در کل کشور این تحول را ایجاد کنند؛ یا به عبارتی دیگر این طرح به صورت موقت در چند استان انجام گردیده و چند درصد موفقیت داشته که الان در فکر توسعه آن در کشور هستند؟
- حذف کاغذ یک اقدام خوب است اما با نگاهی به نظام آموزشی به عنوان یکی از امور فرهنگ‌سازی ما شاهد فراهم نمودن بستر حذف قبض برق در کتب درسی و ... در مدارس نیستیم. این در حالی است که نظام کنونی کشور نظامی فرزندسالاری است و این کودکان هستند که می‌توانند بستر این اقدام را فراهم نمایند اما گویا به نام مدیران و ... شرکت برق این امر را ندیده‌اند یا به عبارتی درست‌تر اینان به فرهنگ‌سازی اعتقاد ندارند.
- حذف قبض کاغذی بیش از یک سال است که مصوبه مجلس را دارد اما فرهیختگانی که سکان مدیریتی در شرکت برق را بر عهده دارند در طول این پروسه یک ساله چند بار در نماز جمعه حاضر شده‌اند و از بستر نماز جمعه استفاده کرده‌اند و برای این اقدام فرهنگ‌سازی نموده‌اند؟ بدون شک هیچ
- چند درصد از مشترکین استفاده‌کننده از خطوط ارتباطی همراه اول، ایرانسل و ... در اقدامی شهروندمدارنه اقدام به حذف پیام‌های تبلیغاتی نموده‌اند برای فرار از پیام‌های بیهوده اپراتورهای مختلف، اما اینگونه بخاطر اقدامی نامدیرانه شرکت برق مجبور هستند سایر پیام‌های تبلیغاتی را ببینند و این اسمش مزاحمت نیست چه می‌تواند باشد؟
- البته این و ... مباحثی هستند که در کل کشور حاکم است و در کردستان مباحث دیگری هم حاکم است از جمله در دسترس نبودن اکثر مشترکین در برخی از نقاط استان، بی‌سوادی اکثریت روستائیان و ... شایسته است قبل از اقدامی به نام خدمت، مدیران کشوری و به ویژه استان کردستان از لاک خود سر بیرون آورده و به جای شنیدن حرف‌های مشاورین بی‌سواد و ... کمی با واقعیت‌ها روبرو شوند.


................


لیلا حسین‌زاده - خبرنگار هفته‌نامه دیار کهن


.................

نویسنده: مدیر ارشد
چاپ خبر
اخبار مرتبط