پرداخت 2500 میلیارد ریال تسهیلات به کردستانی‌ها در سال 98
یکشنبه، 29 دی 1398
پرداخت 2500 میلیارد ریال تسهیلات به کردستانی‌ها در سال 98
مدیر امور شعب بانک مسکن کردستان از پرداخت بیش از 2 هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات به مردم استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.
به گزارش خبرگزاری کوردەواری، جلال‌الدین سلیمی صبح امروز در نشست خبری به مناسبت 81 مین سالگرد بانک مسکن اظهار کرد: با هدف تامین مالی برای اقشار متوسط شهری بانک مسکن در سال 1317 فعالیت خود را آغاز کرد.
وی افزود: تا امروز حدود 9 میلیون و 500 هزار واحد مسکونی در سطح کشور از خدمات این بانک بهره‌مند شده‌اند و از سال 47 نیز این بانک در کردستان فعالیت خود را آغاز کرده است. سلیمی اعلام کرد: موزه بانکداری برای اولین بار در کردستان و در شعبه خیابان امام خمینی (ره) سنندج دایر خواهد شد.
وی افزود: تاکنون 18 هزار و 500 میلیارد ریال مانده تسهیلات در استان داریم و از این لحاظ مقام اول را داریم. سلیمی عنوان کرد: از ابتدای سال 98 تاکنون بیش از 2 هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده‌ایم که 90 درصد آن‌ها در بخش مسکن بوده است.
مدیر امور شعب بانک مسکن استان کردستان گفت: قرارداد پرداخت برای هزار و 36 واحد منعقد شده و برای 2 هزار و 69 واحد مسکن مهر نیز قسط‌بندی صورت گرفته است. سلیمی همچنین از پرداخت 691 فقره تسهیلات برای حوادث غیرمترقبه در استان خبر داد.
وی در ادامه سخنان خود مبحث مسکن محرومین روستایی اشاره کرد و گفت: در این راستا بانک مسکن 900 واحد را تقبل کرده است.
سلیمی همچنین از گام نهادن این بانک در حوزه بانکداری اجتماعی اشاره کرد و گفت: اهدای بسته‌های کمک هزینه تحصیلی با ابتکار کارکنان شعب استان، مشارکت در جشنواره دف‌نوای رحمت و افتتاح اولین کتابخانه‌های داخل شعب در چهار شعبه سطح استان و عضوگیری 40 نفر از جمله این فعالیت‌هاست.
 
انتهای پیام/
نویسنده: خبات ساعدی
چاپ خبر
اخبار مرتبط