51 میلیارد ریال برای توسعه شبکه دیتای روستاهای کردستان هزینه شد
سه‌شنبه، 8 بهمن 1398
51 میلیارد ریال برای توسعه شبکه دیتای روستاهای کردستان هزینه شد
مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: امسال برای توسعه شبکه دیتای 255 مرکز روستایی در این استان، 51 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده است.

به گزارش آژانس خبری کورده‌واری، آزاد حکمت روز سه‌شنبه اظهار داشت: این کار در راستای فراهم کردن شرایط بهره‌مندی روستاییان از بسترهای دیتا (اینترنت و اینترانت) با کیفیت و کمیت بیشتر صورت گرفته است.

وی افزود: عملیات توسعه شبکه در 16 مرکز بانه، 13 مرکز بیجار، 16 مرکز دیواندره، 55 مورد سقز، 28 مرکز سنندج، 13 مرکز قروه، 14 مرکز دهگلان، 40 مرکز کامیاران و 60 مرکز مریوان و سروآباد انجام شده است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان افزود: از تعداد 255 روستای ذکر شده در 110 مرکز ظرفیت پهنای باند افزایش یافته بطوریکه در برخی از این مراکز تا 20 برابر ظرفیت قبلی توسعه صورت گرفته است.

حکمت یادآور شد: پاسخگویی به مطالبات ارتباطی و مخابراتی شهروندان، جلب رضایت مشتریان و به حداقل رساندن شکاف دیجیتالی از جمله اهدافی بود که با اقدامات ذکر شده انجام شد.

وی گفت: برای توسعه و افزایش زیرساخت‌های لازم در مناطق کم برخوردار روستایی، در حال حاضر 19 هزار مشترک روستایی تحت پوشش خدمات شبکه دیتا هستند.

در حال حاضر تعداد 484 روستای استان ازخدمات سرویس ADSL مخابرات منطقه کردستان بهره‌مند هستند.

انتهای پیام/

نویسنده: خبات ساعدی
چاپ خبر
اخبار مرتبط