شماره جان باختگان کرونا در کردستان از 1200 نفر گذشت
یکشنبه، 5 اردیبهشت 1400
شماره جان باختگان کرونا در کردستان از 1200 نفر گذشت
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: طی 24 ساعت گذشته متاسفانه 9 نفر دیگر از بیماران کرونایی در استان جان باختند و شمار جان باختگان در استان به هزار و 202 نفر رسید.
فرزین رضاعی در گفت و گو با خبرنگار کورده واری اظهار کرد: طی 24 ساعت گذشته 257 بیمار جدید مبتلا به کرونا در کردستان شناسایی و 9 بیمار جان باختند.
وی از بستری شدن 675 بیمار مشکوک به کرونا در‌ کردستان خبر داد و گفت: سنندج با 368 نفر بیشترین شمار بستری شدگان را دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان اعلام کرد: هم اکنون 78 بیمار مبتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و اگر مردم به رعایت پروتکل های بهداشتی کم توجه باشند در روزها و هفته های آتی اوضاع جامعه از لحاظ شیوع این ویروس بدتر خواهد شد.
رضاعی افزود: آمار فوت شدگان بر اثر بیماری کرونا در کردستان از ابتدا تاکنون به هزار و 202 نفر رسیده است و سنندج با 477 نفر بیشترین متوفیان کرونایی را داشته است.
وی خاطرنشان کرد: انتظار داریم شهروندان همچنان روند فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، شست‌وشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون، عدم حضور در تجمعات، اجرای اصول بهداشتی و قرنطینگی را تا قطع زنجیره این ویروس مهلک را رعایت کنند در غیر این صورت افزایش تعداد زیاد مبتلایان و مرگ بر اثر کرونا در استان را شاهد خواهیم بود.

نویسنده: خبات ساعدی
چاپ خبر
اخبار مرتبط