واکسیناسیون سالمندان بالای 70 سال در کردستان آغاز شد
شنبه، 1 خرداد 1400
واکسیناسیون سالمندان بالای 70 سال در کردستان آغاز شد
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: واکسیناسیون‌ سالمندان 70 سال به بالا از امروز در استان آغاز شده و افراد می‌توانند در سامانه وزارت بهداشت به آدرس salamat.gov.it نسبت به ثبت‌نام جهت نوبت‌دهی واکسیناسیون اقدام کنند.

ابراهیم قادری در گفت‌و‌گو باخبرنگار کورده واری آنلاین  اظهار کرد: اجرای طرح واکسیناسیون علیه بیماری کرونا در کردستان، منطبق بر سند ملی و اولویت‌های تعیین شده از سوی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا انجام می‌شود.

 

وی با اشاره به روند اجرای نوبت‌دهی هوشمند واکسیناسیون برای گروه سنی بالای 70 سال افزود: متولدین 1330 به قبل ( گروه سنی 70 سال به بالا) برای دریافت نوبت واکسن کرونا از امروز شنبه اول خرداد ماه  سال جاری در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام نمایند هرچند افراد بالای 75 سال نیز شخصا می‌توانند برای واکسیناسیون به مراکز جامع سلامت مراجعه کنند، ولی درصورت ثبت نام، امکان نظم دهی بیشتر و عدم اتلاف وقت مراجعه کنندگان وجود خواهد داشت.

 

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: همه افراد ثبت‌نام شده به ترتیب سنی به صورت هوشمند نوبت‌دهی خواهند شد و محل و زمان دقیق واکسیناسیون به هر فرد از طریق پیامک اعلام می‌شود.

 

وی تصریح کرد: افرادی که واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند در صورت مواجهه با عوارض جدی پس از تزریق واکسن، حتما مراتب را به مراکز خدمات جامع سلامت و یا مراکز جامع سلامت اطلاع دهند تا بررسی‌های لازم صورت گیرد، ولی خوشبختانه تا کنون عارضه جدی مشاهده نشده است.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه کرونا همچنان بی‌رحمانه می‌تازد، افزود: افراد در صورت مواجهه با علائم بیماری کرونا، حتما به مراکز 16ساعته مراجعه کرده و با پزشک مستقر در این مراکز، مشورت کنند.

 

 قادری با بیان اینکه کاهش آمار موارد بستری به دلیل ابتلا به کرونا  دلیل قانع کننده‌ای برای غفلت از خطرات کرونا نیست، افزود: توجه به پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و عدم حضور در دورهمی ها و امکان عمومی همچنان باید رعایت شود زیرا امکان افزایش مجدد بیماری در‌جامعه وجود دارد و این مسئله ما را نگران کرده است.

 

وی  با اشاره به چرخش ویروس هزار چهره کرونا در سطح جامعه، تاکید کرد: به دلیل خاصیت سریع  چرخش و انتقال این بیماری و هرگونه بی‌توجهی، سهل انگاری و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی، زمینه‌ساز موج‌های جدید ویروس کرونا خواهد شد.

نویسنده: خبات ساعدی
چاپ خبر
اخبار مرتبط