کشف 530 کیلوگرم مواد پیش ساز شیشه در کردستان
چهارشنبه، 2 تیر 1400
کشف 530 کیلوگرم مواد پیش ساز شیشه در کردستان
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان از کشف 530 کیلوگرم مواد پیش ساز شیشه و 333 کیلوگرم انواع مخدر طی سه ماهه اول سال جاری خبر داد.

به گزارش کورده واری آنلاین،‌ سردار علی آزادی روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر در سنندج اظهار کرد: در استان 25 دستگاه‌ها و نهاد متولی امر مبارزه با مواد مخدر هستند که در شهرستان‌ها این تعداد به 19 دستگاه می‌رسد.

وی افزود: کمیته‌های مختلفی زیر نظر این شورا فعالیت می‌کنند که هر کدام از این کمیته‌ها نیز توسط یک دستگاه اجرایی یا نهاد حاکمیتی مدیریت می‌شود.

سردار آزادی اظهار کرد: مردم نسبت به حضور معتادان متجاهر در سطح معابر ناراضی هستند اما متأسفانه در استان کمپ اجباری معتادان متجاهر نداریم.

وی افزود: رایزنی‌هایی با وزارت کشور انجام شده که امیدواریم در آینده نزدیک شاهد راه اندازی این کمپ اجباری باشیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان تصریح کرد: کمپ‌های اختیاری نگهداری معتادان متجاهر نیز ظرفیت کافی برای نگهداری همه این افراد را ندارند.

سردار آزادی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: در بحث آلودگی به مواد مخدر نسبت به استان‌های دیگر یک استان پاک محسوب می‌شود اما نسبت به گذشته این استان متأسفانه آلودگی‌ها زیاد شده و کم کاری‌ها و غفلت‌هایی صورت گرفته است.

وی افزود: در استان کردستان طی سه ماه اول سال جاری بیش از 333 کیلوگرم مواد مخدر کشف شده است و در این مدت بیش از 530 کیلوگرم مواد پیش ساز شیشه هم کشف شده است.

سردار آزادی اعلام کرد: در این مدت 865 نفر خرده فروش و معتاد متجاهر و سایر جرایم مرتبط دستگیر شدن اند که بیشترین دستگیری‌ها در خصوص تریاک بوده و پس از آن شیشه دومین تعداد آمار دستگیر شدگان را دارد.

وی افزود: بیشترین شغل دستگیر شدگان مشاغل کاذب و بیکار بوده اند و 337 نفر هم معتاد متجاهر در سطح استان جمع آوری شده است.

نویسنده: خبات ساعدی
چاپ خبر
اخبار مرتبط