شهردار جدید سنندج فعالیت رسمی خود را آغاز کرد
سه‌شنبه، 6 مهر 1400
شهردار جدید سنندج فعالیت رسمی خود را آغاز کرد
مراسم معارفه سید انور رشیدی شهردار جدید سنندج با حضور مسئولان ارشد استانی و نخبگان فرهنگی و اجتماعی شهر سنندج در عمارت آصف برگزار شد.

به گزارش کورده واری آنلاین، فرزاد زارعی رئیس شورای اسلامی شهر سنندج به عنوان نخستین سخنران این مراسم اظهار کرد: قدردان خدمات و تلاش های حشمت الله صیدی شهردار اسبق سنندج هستیم.

وی افزود: در زمان تصدی صیدی شاهد معرفی سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی بودیم و خدمات بسیاری صورت گرفت.

زارعی خاطرنشان کرد: اعضای شورای شهر دور ششم نیز

کسی را برای تصدی شهردار انتخاب کردند که خود منتخب مردم بوده و چهار دوره نماینده آن ها در شورای شهر بوده است.

وی افزود: هیچ عذر و بهانه ای را از آقای رشیدی برای کم کاری قبول نمی کنیم و از وی انتظار داریم به معیشت و رفاه پرسنل و به امر حقوق شهروندی توجه ویژه نماید.

زارعی خاطرنشان کرد: جلوگیری از رانت و فساد در شهرداری و توجه به حقوق معلولین در سطح شهر از دیگر مواردی است که از شهردار جدید سنندج انتظار داریم در این خصوص تمام توان خود را به کار گیرد.

وی اظهار داشت: توجه به امنیت روحی شهروندان ضروری است و شهردار جدید سنندج باید در این راستا تلاش کند.

حجت الاسلام سید حسین رئیس کل دادگستری کردستان نیز به عنوان دومین سخنران این مراسم به خصوصیت های مدیر انقلابی در تراز جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: یک مدیر دلسوز، متعهد، انقلابی و جهادگر نیاز امروز جامعه ماست.

وی افزود: مشارکت مردمی مهمترین نیاز مدیریت شهری است و انتظار داریم مدیران ما تواضع و مردم داری، قانون مداری و حفظ بیت المال و اموال عمومی را در سرلوحه امور قرار دهند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خاطرنشان کرد: مراقبت از بیت المال و پاسخگو بودن باید همواره مدنظر مدیران از جمله شهرداران باشد.

وی افزود: بعضی از مدیران فکر می کنند وقتی مسئولیت گرفتند در یک حاشیه امنی قرار می گیرند اما باید بدانند هر چقدر در مناصب بالاتری باشند مسئولیت بیشتری دارند.

محسن فتحی نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم اظهار کرد: شعار دولت سیزدهم دولت مردمی است و انتظار می رود شهردار جدید سنندج با انسجام و همکاری با دولتمردان در راستای خدمت به مردم همت گمارد.

وی افزود: هر وقت کار را به مردم سپردیم نتیجه مثبت گرفتیم و شهروندان سنندجی انتظارات به حقی دارند.

فتحی خاطرنشان کرد: انتظار می رود نواحی منفصل شهری مورد توجه بیشتری قرار گیرد چرا که مطلوب مردم نیست که پس از 43 سال از پیروزی انقلاب حاشیه شهر سنندج را اینطور ببینیم.

بهمن مرادنیا استاندار کردستان نیز در این مراسم از تلاش های حشمت الله صیدی شهردار سابق سنندج تقدیر کرد و گفت: امیدواریم شهردار جدید سنندج نکات مهمی از جمله رعایت حقوق شهروندی، پاسخگویی به مردم، ارتقاء فضای سبز، توجه به سرمایه گذاری در حوزه ساخت و ساز، ساماندهی وانت بارهای دستفروشی، مناسب سازی فضای شهر برای معلولان را مدنظر قرار دهد.

وی از شورا و شهردار جدید سنندج خواست حقوق شهروندی در شهرداری سنندج را رعایت کنند تا مردم در مراجعه به شهرداری راضی برگردند، پاسخ درست بگیرند و سرگردان نشوند.

حشمت الله صیدی شهردار اسبق سنندج در این مراسم از همراهی همه کارکنان شهرداری تقدیر کرد و افزود: همواره خود را خادم مردم سنندج می دانم و در هر جایگاه خدمتی باشم با تمام توان به همشهری ها و هم استانی هایم خدمت خواهم کرد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه خدمات شهری، محیط زیست و فضای سبز در طول چهار سال گذشته اقدامات قابل توجهی انجام شده است؛ گفت: احداث بوستان 20 هکتاری تفریحی، ورزشی و فرهنگی کوچک ره ش، احداث پارک مشاهیر کورد در آبیدر، احداث یک هکتار فضای سبز در کمربندی آبیدر و ساماندهی پارک امانیه و امیریه و ساماندهی میدان هفت آسیاب از جمله این طرح ها است.

صیدی افزود: همچنین در این دوره احداث مجموعه تفریحی زیپ لاین و پل معلق در آبیدر سنندج انجام شد که می تواند در تامین نشاط و شادابی نسل جوان بسیار تاثیرگذار باشد.

شهردار اسبق سنندج همچنین به اجرای پروژه بزرگ «سنه سنتر» اشاره کرد و گفت: این مجتمع تجاری در بلوار پاسداران و با مشارکت سرمایه گذار خارجی از اقلیم کردستان در حال احداث است.

وی اتصال بلوار کردستان به بلوار ساحلی و احداث تقاطع غیرهمسطح توحید، احداث بلوار 24 متری عباس کندی در آبیدر، احداث تقاطع غیرهمسطح سنجرخان، بلوار 36 متری کامکارها در دگران، احداث میدان امام رضا(ع) در ورودی ناحیه منفصل شهری ننله و احداث باند دوم بلوار کمال الملک را از دیگر پروژه های اجرا شده در شهرداری سنندج اعلام کرد.

صیدی افزود: یکی از برنامه های شهرداری و شورای شهر در این دوره پیگیری برای ثبت سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی بود که این طرح آماده و به دفتر یونسکو ارسال شد و با کمک های قابل توجه یونسکو تحقق پیدا کرد.

سید انور رشیدی شهردار سنندج نیز در این مراسم بر استفاده از ظرفیت های سنندج برای اشتغال زایی جوانان تأکید کرد.

وی افزود: فرزندان کردستان می توانند خدمت گذارانی صادق برای مردم باشند و خدا را شاکر هستم که نان حلال پدرم در بازار مرا به جایی رساند که چهار دوره مورد اعتماد مردم قرار بگیریم و نماینده آنان در شورای اسلامی باشم.

رشیدی خاطرنشان کرد: ما باید براساس منابع هزینه کنیم و در مواقعی هم ریسک پذیر باشیم چرا که شهرداری سنندج بی نهایت ثروتمند است.

شهردار سنندج با بیان اینکه ظرفیت هایی در شهر سنندج وجود دارد که با استفاده از آن زمینه اشتغال زایی برای جوانان بسیاری فراهم می شود، تصریح کرد:  درب شهرداری از طریق هدایت منابع به سمت اشتغالزایی باز است.

رشیدی تصریح کرد: در حوزه عمرانی و ترافیکی و جمع آوری زباله و غیره در شهر سنندج برنامه های مختلفی داریم که امیدواریم با کمک همه عزیزان زمینه اجرای آن را فراهم سازیم.

در پایان این مراسم از خدمات چهار ساله حشمت الله صیدی تقدیر به عمل آمد و سید انور رشیدی فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.

نویسنده: خبات ساعدی
چاپ خبر
اخبار مرتبط