مدارس ابتدایی و متوسطه اول در کردستان اول آذر بازگشایی می‌شود
سه‌شنبه، 18 آبان 1400
مدارس ابتدایی و متوسطه اول در کردستان اول آذر بازگشایی می‌شود
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: براساس تصمیم ستادملی مبارزه با کرونا و ابلاغیه به استان ها، مدارس ابتدایی و متوسطه اول استان همزمان با سراسر کشور اول آذر بصورت رسمی بازگشایی می‌شود.

به گزارش کورده واری آنلاین،‌ رشید قربانی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: براساس ابلاغیه ستاد ملی کرونا در شهریور ماه قرار بود مداس کم جمعیت و روستایی و مدارس شهر زیر 300 نفر به ترتیب تا اواخر مهر و اوایل آبان بازگشایی شوند که در استان نیز این روند پیش رفت و بیشتر مدارس روستایی استان هم‌اکنون نیز باز است.

وی با بیان اینکه بر این اساس مدارس متوسطه دوم از 15 آبان همزمان با سراسر کشور در استان نیز بازگشایی شده است، گفت: نحوه حضور در مدرسه و تصمیم‌گیری برای گروه‌بندی دانش‌آموزان برای حضور در مدرسه اختیارتام به شورای مدارس داده شده و آموزش و پرورش هیچگونه دخالتی در این زمینه ندارد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان افزود: براساس این تصمیم مدارس ابتدایی و متوسطه اول استان نیز از اول آذر بازگشایی خواهد شد، البته در حال حاضر و براساس درخواست خانواده‌ها و یا تصمیم شورای مدارس تعدادی از دانش‌آموزان در مقطع ابتدایی بویژه پایه اول بصورت حضور در مدارس آموزش می‌بینند.

وی تاکید کرد: در مجموع آموزش و پرورش استان در زمینه زمان و نحوه بازگشایی مدارس و آموزش حضوری دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی تابع دستورات ستاد ملی کرونای کشور است.

استان کردستان 300 هزار دانش آموز دارد که در سه هزار و 800 واحد آموزشی تحصیل می کنند.

نویسنده: خبات ساعدی
چاپ خبر
اخبار مرتبط