اتمام پروژه اتصال شهرهای مرزی بانه و مریوان در آینده ای نزدیک
شنبه، 20 آذر 1400
اتمام پروژه اتصال شهرهای مرزی بانه و مریوان در آینده ای نزدیک
مریوان- مدیر کل راه و شهرسازی کردستان گفت: پروژه احداث راه اصلی مریوان به بانه 48 کیلومتر است که تاکنون 40 کیلومتر آن انجام شده و مابقی در آینده ای نزدیک به بهره برداری می رسد.

عرفان مرادی در گفت و گو با کورده واری آنلاین اظهار کرد: پروژه ساخت راه اصلی بانه به مریوان از پروژه‌های زیربنایی استان به شمار می‌رود که با هدف اتصال دو منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان در حال تکمیل است.

وی افزود: این پروژه علاوه بر کاربرد ویژه تجاری و اقتصادی می‌تواند در روان سازی تردد مرزنشینان کردستانی در این دو شهرستان بسیار مفید واقع شده و مسیر دسترسی به این نقاط را برای گردشگران تسهیل کند.

مدیر کل راه و شهرسازی کردستان با اشاره به پیشرفت 78 درصدی این پروژه از اتمام آن در آینده‌ای نزدیک در صورت تأمین اعتبار لازم خبر داد.

مرادی اظهار کرد: پروژه بهسازی و ارتقای جاده بانه به مریوان به راه اصلی در دستور کار این اداره کل بوده و طول این پروژه از شهر بانه تا دوراهی «دواب» 48 کیلومتر است که عملیات راهسازی 40 کیلومتر آن به اتمام رسیده و تنها هشت کیلومتر از مسیر باقیمانده است.

وی خاطرنشان کرد: برای هشت کیلومتر باقیمانده به اعتباری در حدود 80 میلیارد تومان نیاز است که امیدواریم با تأمین اعتبار مورد نیاز در آینده‌ای نزدیک شاهد بهره برداری از این مسیر باشیم.

نویسنده: خبات ساعدی
چاپ خبر
اخبار مرتبط