عرضه مرغ و برنج تعاونی در کردستان
دوشنبه، 13 دی 1400
عرضه مرغ و برنج تعاونی در کردستان
رئیس تعاون روستایی کردستان از عرضه مرغ 20 هزار تومانی و برنج 12 هزار و 500 تومانی در قالب سامانه بازارگام در استان خبر داد.
به گزارش کورده واری آنلاین، پیمان اسکندری دوشنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هم اکنون بیش از 900 به صورت مستقیم در تعاونی های روستایی استان مشغول به کار هستند و با توجه به ظرفیت های استان آمادگی داریم در صورت حمایت و تسهیل گری مسئولان استان برای پنج هزار نفر دیگر اشتغال زایی کنیم.
وی افزود: هم اکنون 180 هزار نفر از ساکنان روستاهای استان سهام دار تعاونی های روستایی هستند و در قالب 96 شرکت تعاونی روستایی از خدمات تأمین کالاهای تنظیم بازار همچون مناطق شهری بهره مند هستند.
اسکندری خاطرنشان کرد: در حال حاضر 35 درصد کل کالاهای تنظیم بازار استان در قالب شرکت های تعاونی در اختیار ساکنان روستاها قرار گرفته است.
وی اعلام کرد: هر ساله 69 هزار تن آرد و بیش از 155 میلیون لیتر سوخت در مناطق روستایی استان توسط تعاون روستایی توزیع می شود.
رئیس تعاون روستایی کردستان در ادامه سخنان خود به طرح هوشمند سازی تامین و توزیع محصولات کشاورزی در قالب اپلیکیشن بازارگام اشاره کرد و گفت: در حال حاضر همه کردستانی ها می توانند روزانه پنج کیلوگرم مرغ منجمد و 10 کیلوگرم برنج را از طریق این سامانه برخط سفارش داده و با پیک رایگان به آن ها تحویل داده می شود.
اسکندری افزود: قیمت مرغ منجمد ها کیلوگرم 20 هزار تومان و قیمت برنج نیز هر کیلوگرم 12هزار و 500 تومان است.
وی خاطرنشان کرد: برای میوه شب عید نیز 700 تن پرتقال و 350 تن سیب سفارش داده شده که 25 اسفند تا 16 فروردین در سامانه بازارگام در دسترس مردم قرار می گیرد.
اسکندری اعلام کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده در هفته های آتی انواع محصولات کشاورزی کردستان با برندهای بومی بدون واسطه و با قیمت تعاونی از طریق این سامانه در اختیار عموم مردم قرار می گیرد.
رئیس تعاون روستایی کردستان در بخشی دیگر از سخنان خود به مبحث کشاورزی قراردادی اشاره کرد و گفت: در قالب این طرح علاوه بر بذر اصلاح شده، کود و سموم به اضافه بیمه محصولات کشاورزی به کشاورزان ارائه می شود و محصولات آن ها نیز به صورت تضمینی خریداری می شود.
اسکندری افزود: تاکنون این طرح برای تولید چغندر در شهرستان سقز، ذرت و گوجه فرنگی برای کامیاران، جو برای شهرستان قروه و گندم برای شهرستان های بیجار، قروه، دیواندره و کامیاران اجرایی شده است.
وی اعلام کرد: در سال زراعی جاری بیش از 11 هزار و 455 هکتار اراضی گندم استان شامل 755 هکتار آبی و 10 هزار و 700 هکتار دیم در قالب کشاورزی قراردادی قرار گرفته است.
اسکندری افزود: هم اکنون چهار سیلوی ذخیره غلات با ظرفیت 100 هزار تن توسط تعاون روستایی ساخته شده و یک سیلو دیگر نیز در دست ساخت است.
نویسنده: خبات ساعدی
چاپ خبر
اخبار مرتبط