حمله موشکی ایران به اسرائیل و عکس العمل جامعه کردی/نگاه واقعی صهیونیست ها نسبت به کردستانی ها چگونه است؟
یکشنبه، 26 فروردین 1403
حمله موشکی ایران به اسرائیل و عکس العمل جامعه کردی/نگاه واقعی صهیونیست ها نسبت به کردستانی ها چگونه است؟
تشریح دستاوردها و خدمات انجام شده در جامعه که برای ارتقای شاخص های رفاهی و اجتماعی صورت گرفته است از جمله مهمترین برنامه های دولت های مختلف در کشورها توسعه یافته به شمار می آید که در قالب مدیریت پروژه های عمرانی، خدماتی و رفاهی مدنظر قرار می گیرد.

تعبیه پیوست رسانه ای برای همه پروژه ها به عنوان پای ثابت مدیریت پروژه در کشورهای توسعه یافته بوده و حتی در برخی موارد تبلیغات گسترده قبل از اجرای پروژه ها موجب مشارکت گسترده مردمی در اجرای آن پروژه ها شده و دولت ها با کمترین هزینه می توانند برنامه های تدوین شده خود را عملیاتی کنند.

متأسفانه در کشور ما و به ویژه در استان کردستان به هیچ وجه مبحث پیوست رسانه ای در اجرای پروژه ها مدنظر نبوده و تنها حین افتتاح آن ها با دعوت از چند رسانه محدود به چند خبر کوتاه بسنده می کنند.

طی 45 سال از عمر جمهوری اسلامی ایران شاهد خدمات و دستاوردهای بسیاری در عرصه های زیرساختی، عمرانی و رفاهی بوده ایم اما به دلیل نبود پیوست رسانه ای و عدم اعتقاد متولیان امر به مبحث تبلیغات و رسانه همه این اقدامات در مهجوریت کامل صورت گرفته است.

کم کاری دستگاه های متولی امر در راستای تبلیغات و رسانه ای کردن خدمات و دستاوردها موجب سوء استفاده دشمنان قسم خورده نظام جمهوری اسلامی شده است و اکنون با گسترش دامنه نفوذ فضای مجازی در بین اقشار مختلف مردم می توان گفت که تصمیم گیران و تصمیم سازان استانی و کشوری قافیه را به دشمنان در این عرصه باخته اند.

بامداد یکشنبه شاهد عملی شدن «وعده صادق» رزمندگان اسلام علیه رژیم صهیونسیتی بودیم که موجب شادی دل و جان همه آزادی خواهان و حق طلبان جهان شد.

از همان آغازین ثانیه های این عملیات غرورآفرین شاهد موش دوانی های رسانه های معاند در راستای به انحراف کشیدن افکار عمومی در کشورمان بودیم که همگی این تبلیغات و فعالیت های رسانه ای اهدافی همچون ایجاد واهمه در بین اذهان مردم، کم اهمیت دادن جلوه دادن عملیات موشکی و پهپادی و القای مخالفت از سوی کشورهای همسایه با عملیات جمهوری اسلامی ایران را دنبال می کردند.

متأسفانه بسیاری از جوانان و نوجوانان دهه هفتادی و دهه هشتادی در بستر فضای مجازی در دام این توطئه های رسانه ای افتادند و این امر نشان داد که رسانه های داخلی و دستگاه های متولی حوزه فرهنگ هیچکدام نتوانسته اند شکاف فرهنگی به وجود آمده بین این نسل با حاکمیت را که از 2 سال پیش و با توطئه گسترده رسانه ای و تبلیغاتی دشمنان ایجاد شده بود را پر کنند.

نداشتن برنامه منسجم از سوی دستگاه های فرهنگی، عدم اعتماد به رسانه ها از سوی دولتمردان، ضعف علمی و نبود تخصص کافی در بدنه رسانه های استانی و ملی، شکست تلاش های موردی در حوزه ارتقای سواد رسانه ای در جامعه و همچنین روزمرگی رسانه ملی همگی از جمله عواملی هستند که موجب شده اند که بر وخامت اوضاع در زمینه خلع سلاح شدن رسانه ای افکار عمومی ایران در فضای مجازی بیافزاید.

اگر به صورت موردی تنها جامعه کردستان را مدنظر قرار دهیم و موضوع نگاه کردستانی ها به رژیم صهیونسیتی را بررسی کنیم متأسفانه به این نتیجه دلخراش خواهیم رسید که اکثریت نسل جوان جامعه کردی نگاه مثبت و یا خنثی نسبت به این رژیم آپارتاید دارند و این در حالی است که یهودیان و به ویژه صهیونیست ها بر اساس باورهای اعتقادیشان که در تورات و عهد عتیق آمده است از ساکنان میان رودان(ما بین دجله و فرات) که همگی کرد هستند به عنوان بزرگترین دشمن خود یاد می کنند چرا که در آخرالزمان ساکنان این منطقه به سرزمین یهودیان در اورشلیم(بیت المقدس) حمله کرده و در آنجا جوی خون راه خواهند انداخت(اشعیای 13،عهد عتیق)

تاکنون در هیچکدام از کلاس های درس در مدارس و یا دانشگاه های استان از سوی هیچ معلم یا استادی به این سند تاریخی و اعتقادی یهودیان علیه کردستانی ها اشاره نشده است.

 جالب تر اینکه تاکنون هیچکدام از کردهای ناسیونالیست به بغض و کینه «سایکس انگلیسی» و «پیکو فرانسوی» که پس از پایان جنگ جهانی اول اقدام به چند پاره کردن مناطق کردنشین کردند، اشاره ای نکرده و به پیشینه یهودی این افراد و کینه تاریخی آنان نسبت به کردها اشاره نکرده اند.

این دو مستشار انگلیسی و فرانسوی تا جایی نسبت به کردها کینه داشتند که هنگام رسیدن به سوریه و مزار سلطان صلاح الدین ایوبی اقدام به پرتاب آب دهان بر مقبره این سردار رشید مسلمان کردند و از این اقدام در خاطرات خویش به عنوان افتخاری بزرگ یاد کرده اند.

این دو مستشار انگلیسی و فرانسوی با چند پاره کردن مناطق کردنشین در مابین دجله و فرات به خیال خود در راستای تضعیف و نابودی آن قوم قهرمان که بر اساس آموزه های یهود دشمن آخرالزمانی آن هاست، گام برداشته اند و متأسفانه سکوت روشنفکران کردزبان در مناطق مختلف کردی طی یک قرن اخیر در این خصوص جای تأمل دارد.

تاریخ کردستانی ها سرشار از دشمنی ها و توطئه های متعدد یهودیان علیه این قوم رشید است و رژیم صهیونسیتی به عنوان بازوی سیاسی و نظامی یهودیان در جهان از هر تلاشی برای جلوگیری از هویت بخشی به کردها و انسجام فرهنگی و فکری کردهای منطقه دریغ نکرده و این اقدامات تا جایی رسیده که صهیونیست ها دست به ترور «مصطفی عقاد» کارگردان مشهور مسلمان آن هم به جرم برنامه ریزی این کارگردان مشهور برای ساخت فیلم سینمایی «صلاح الدین ایوبی» کردند.

صهیونیست ها کارگردان فیلم های مشهور محمد رسول‌الله(ص) و عمر مختار را به ناجوانمردانه ترین شیوه آن هم به همراه دخترش ترور کردند و یک پیام را به همه فیلمسازان دنیا مخابره کردند که به هیچ وجه اجازه نمی دهند که فرد یا افرادی اقدام به تهیج قوم بزرگ ساکن میان رودان کنند.

صهیونیست ها و یهودی های نژادپرست شعار نیل تا فرات را از این رو سر می دهند که اذهان جهانیان را از ساکنان تاریخی محدوده دجله تا فرات دور کنند و با توطئه های مختلف سعی بر وابستگی و تضعیف روزافزون کردهای منطقه کنند.

عملیات غرورآفرین رزمندگان اسلام در بامداد یکشنبه 26 فروردین ماه 1403 دارای تبعات بسیاری برای رژیم صهیونسیتی بود که همراهی اکثریت ساکنان میان رودان با این اقدام ارزنده جمهوری اسلامی و کامنت های بی شمار کردهای ساکن عراق، ترکیه و سوریه در فضای مجازی در خصوص این عملیات شاید دردآورتر از زخم موشک ها و پهپادهای ایرانی بود چرا که همه رشته های بافته شده یهودیان طی قرون متمادی را پنبه کرد و نشان داد که کردستانی ها به صورت فطری دشمن یهودیان نژادپرست هستند و به زودی وعده صادق الهی در برخواستن قوم قهرمان ساکن میان رودان تحقق خواهد یافت و صهیونیست ها باید منتظر تحقق این وعده الهی باشند.

نویسنده: خبات ساعدی
چاپ خبر
اخبار مرتبط