عکس های یادگاری پایان خدمت یا نقشه ای برای تداوم مدیریت
شنبه، 21 مهر 1403
عکس های یادگاری پایان خدمت یا نقشه ای برای تداوم مدیریت
چند روزی است که تعدادی از مدیران کل دستگاه های اجرایی استان در تکاپوی ابقای مدیریت خود دست به دامان نهادهای انقلابی، مسئولان نظامی و انتظامی شده و با حضور در دفاتر این افراد و یا برقراری لینک هایی با افراد وابسته به آن ها سعی بر مشروعیت بخشی و گرفتن تاییدیه از آن ها برای ابقای دوران مدیریتی خویش هستند.
در کل در دولت سیزدهم هیچ مدیرکل شاخصی که عملکرد وی کردستان را جزو سه اداره کل ممتاز کشوری قرار دهد نداشتیم و می توان گفت هیچ کدام از مدیران و فرمانداران دولت سیزدهم در کردستان حتی نمره متوسط هم از لحاظ عملکردی دریافت نخواهند کرد چه برسد به اینکه به فکر ابقای دوران مدیریتی خویش باشند.
آرش زره تن لهونی استاندار دولت چهاردهم حدود سه هفته ای است که مسند استانداری را بر عهده گرفته و در این مدت با مشورت با صاحب نظران در حال بررسی عملکرد مدیران دستگاه های مختلف اجرایی و فرمانداران است.
متأسفانه یک سری از مدیران دولت سیزدهم که هنوز بر مسند مدیریتی حضور دارند به جای اینکه با استاندار جدید و جوان کردستان بنشینند و عملکرد و توانایی های خود را به وی ارائه کنند به مسیری دیگر گسیل یافته و به خیال باطل خویش فکر می کنند که دیدار با مدیران و فرماندهان نهادهای انقلابی و نظامی و دادن و گرفتن لوح تقدیر از دست مبارک این بزرگواران می تواند در تداوم دوران مدیریتی آن ها فرجی بیافریند.
این تعداد از مدیران متأسفانه جوان بودن استاندار دولت چهاردهم در کردستان را با مباحثی دیگر اشتباه گرفته و به خیال باطل خویش فکر می کنند که دریافت لوح تقدیر از یک فرمانده یا مسئول نهاد انقلابی و نظامی که به واسطه رابطه های شخصی آقا یا خانم مدیر کل میسر شده است، می تواند آقای استاندار جوان را مجاب به تمدید مدیریتی آن ها بکند.
متأسفانه در دولت سیزدهم شاهد سوءاستفاده کسانی بودیم که بدون حتی یک روز سابقه کارمندی و استخدامی یک شبه مدیر کل شدند و برای کارمندان و نخبگان استان نسخه های فضایی پیچیدند.
از آرش زره تن لهونی انتظار می رود که رویه منطبق بر عقلانیت و نخبه مدارانه دولت چهاردهم را مدنظر قرار داده و با رصد کارنامه های ضعیف فرمانداران و مدیران کل دولت سیزدهم به دنبال نخبگان و فرهیختگان در بدنه ادارات و سازمان های استان گشته و یک بار برای همیشه منطق گرایی را جایگزین سیاسی بازی و حب و بغض های شخصی و قبیله ای نماید.
استاندار دولت چهاردهم در کردستان مسیر بسیار دشواری را پیش رو دارد چرا که طی 3 سال اخیر شاهد تضعیف بسیار زیاد اعتماد و مشارکت اجتماعی در استان توسط مدیران ضعیف و ناتوان دولت سیزدهم بوده ایم و فضای عقلانیت و توسعه جای خود را به توهم و تملق داده است.
از مانع تراشی های متعدد برای نخبگان فرهنگی، هنری، رسانه ای و علمی گرفته تا واگذار کردن بسیاری از حوزه های تخصصی به افراد ناتوان و جاهل به آن حوزه از جمله مواردی بوده که کارنامه ای منفی را برای دولت مردان دولت سیزدهم در کردستان رقم زده است لذا مردم کردستان به ویژه جامعه نخبگانی برای تعویض این مدیران ناتوان و ناکارآمد لحظه شماری می کنند.
 
نویسنده: خبات ساعدی
چاپ خبر
اخبار مرتبط