آغاز فرایند بررسی صلاحیت قهرمانان مدرسه در کردستان/40 معلم نمونه کردستانی به دیدار رهبر انقلاب می روند
سه‌شنبه، 11 اردیبهشت 1403
آغاز فرایند بررسی صلاحیت قهرمانان مدرسه در کردستان/40 معلم نمونه کردستانی به دیدار رهبر انقلاب می روند
مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان گفت: فرایند بررسی صلاحیت قهرمانان پیشنهادی در کارگروه های اجرایی رویداد قهرمان مدرسه همزمان با هفته معلم آغاز می‌شود.
به گزارش خبرگزاری کورده واری به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، روز سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت‌ماه 1403 و در آستانه روز معلم، نشست خبری مدیرکل آموزش و پرورش کردستان به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم با حضور جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه استان در دبیرستان دخترانه شاهد شهیده رزاق‌طلب ناحیه دو سنندج برگزار شد.

هاشم ناظمی‌جلال مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان در این نشست با گرامیداشت هفته معلم، معلم را مسئول تربیت متعلم خواند و با بیان اینکه معلم ماندنی‌ترین واژه علم‌آموزی ایت، گفت: اساس عالم هستی بر تربیت انسان قرار دارد.

ناظمی جلال، انسان و جامعه امروزی را نیازمند وجود معلمان خواند و اظهار داشت: حیات طیبه با حضور معلمان وارسته ایجاد می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود به موضوع برنامه شناسایی معلمان نمونه اشاره کرد و گفت: این برنامه از سه ماه گذشته به سطح مدارس کشور ابلاغ شده است و در چهار سطح مدرسه، منطقه، استانی و کشوری برگزار شد.
 ناظمی جلال گفت: وجه تمایز این برنامه نسبت به برنامه‌ سال‌های گذشته، حضور و رأی و نقش پررنگ دانش‌آموزان جهت انتخاب معلمان نمونه بود.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان این برنامه را در دو حوزه معلمان و عوامل کیفیت‌بخشی توصیف کرد و با اشاره به سازوکار سامانه‌‌ای و فیزیکی آن‌ها، اظهار کرد: در مجموع 4 هزار و 500 فرهنگی کردستانی در برنامه شناسایی معلمان نمونه شرکت کردند.
 ناظمی جلال، تعداد فرهنگیان راه‌یافته به مرحله منطقه‌ای را 2 هزار و 500 نفر عنوان کرد و با بیان اینکه از این تعداد 51 نفر به مرحله استانی راه یافتند، گفت: 19 نفر در دوره ابتدایی، 16 نفر متوسطه اول و 16 نفر دیگر از متوسطه دوره دوم، ترکیب معلمان راه‌یافته به مرحله استانی را تشکیل می‌دهند.
وی افزود: چهار نفر از معلمان کردستانی نیز به مرحله کشوری برنامه شناسایی معلمان نمونه راه یافتند.
وی از موفقیت و انتخاب یکی از معلمان نمونه استان به عنوان معلم نمونه کشوری خبر داد و گفت: «آرمان حسنی» از آموزش و پرورش منطقه زیویه موفق به کسب عنوان معلم نمونه کشور شد.
نائب رئیس ستاد بزرگداشت مقام معلم در استان ، «مرتضی باقری» از قروه، «سلام منوچهری» از مریوان و «نسرین حسین‌پناهی» از ناحیه یک سنندج را سه فرهنگی حائز عنوان معلم نمونه استان معرفی کرد.
ناظمی‌جلال به گروه کیفیت بخشی نیز پرداخت و گفت: از میان مدیران مدارس، معاونین آموزشی و پرورشی، مشاوران، مربیان پرورشی و مراقبین سلامت استان، پنج نفر به عنوان معلم نمونه استانی در گروه کیفیت‌بخشی انتخاب و معرفی شدند.
وی در بخش دیگر سخنان خود به موضوع هفته گرامیداشت مقام معلم پرداخت و با اشاره به شعار محوری این هفته در سال 1403 تحت عنوان «همه مدیون توایم» و «مدرسه قوی، ایران قوی»، روزشمار این هفته را از تاریخ 12 تا 18 اردیبهشت؛ «نور مطهر»، «فرزانه زمان»، «ایثار به توان تو»، «محور جامعه»، «پا جای پای انبیاء»، «پاک جوهران»، «آینده در دستان تو» عنوان کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه سخنان خود، برنامه‌های این هفته را بر پایه‌ برنامه‌های ملی و همچنین بخش دیگر آن برنامه‌های استانی بیان کرد و گفت: محوریت برنامه‌های هفته گرامیداشت مقام معلم، مردمی است.
ناظمی‌جلال با اعلام این خبر که روز چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت ماه همزمان با روز معلم، 40 نفر از فرهنگیان استان با مقام معظم رهبری دیدار می کنند، گفت: معلمان نمونه، خانواده معزز شهدا و ایثارگران، دست‌اندرکاران گرامیداشت هفته معلم و همچنین معلمان جهادگر و بسیجی، ترکیب معلمان اعزامی به دیدار رهبر انقلاب را تشکیل می‌دهند‌.
ناظمی‌جلال در بیان یکی از برنامه‌های مهم استان در هفته معلم، رویداد «قهرمان مدرسه» را به عنوان ابتکار حوزه روابط عمومی آموزش و پرورش استان، ادامه فرایند اجرایی این رویداد را همزمان با هفته معلم عنوان کرد و گفت: با پایان یافتن فرصت فراخوان عمومی، 3 هزار و 500 قهرمان پیشنهادی از سوی مخاطبان عمومی معرفی شده اند.
وی افزود: فرایند بررسی صلاحیت قهرمانان پیشنهادی در کارگروه های اجرایی رویداد قهرمان مدرسه همزمان با هفته معلم آغاز می‌شود.
نویسنده: خبات ساعدی
چاپ خبر
اخبار مرتبط