تجلیل از معتمد تئاتر کردستان
پنجشنبه، 3 خرداد 1397
تجلیل از معتمد تئاتر کردستان
به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگ و هنر کورده واری، جمعی از اعضای انجمن تجلیل از مفاخر کردستان امشب در مراسمی از خدمات و تلاش های چندین دهه ای استاد هوشنگ معتمدی برای اعتلای هنرهای نمایشی منطقه تجلیل کردند.
یحی صمدی دبیر انجمن تجلیل از مفاخر کردستان امشب در مراسم تجلیل از استاد هوشنگ معتمدی اظهار کرد: استاد معتمدی مایه فخر و مباهات برای عرصه فرهنگ و هنر استان کردستان است و برخورد واجب می دانیم که در قالب برنامه های ویژه این انجمن نام و یاد ایشان را گرامی بداریم و آثار و خدمات این استاد بزرگ را به نسل جوان جامعه معرفی کنیم. 
 
 
 

شهروند از زحمات چندین دهه ای استاد معتمدی تقدیر می کنیم و امیدواریم سایه ایشان بر هنر تئاتر کردستان و سنندج پایدار باشد. 

محمدابراهیم زارعی افزود: استاد معتمدی با ایثار فراوان در دهه های گذشته هنر تئاتر را در سنندج زنده نگه داشتند و هنرمندان بسیاری را در این عرصه تربیت کردند. 

عبید رستمی رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان کردستان نیز در این مراسم اظهار کرد: عیادت و تفقد از هنرمندان رفتاری حسنه بوده و تلاش های انجمن تجلیل از مفاخر کردستان در این راستا شایسته تقدیر است.

وی افزود: استاد معتمدی از کسانی است که خیلی کم در مورد وی صحبت شده است و متاسفانه بسیاری از خدمات و تلاش های ایشان هنوز برای نسل جوان ناشناخته است.

رستمی خاطرنشان کرد: استاد معتمدی قبل از انقلاب در حوزه بازیگری، دکوراتوری و طراحی صحنه فعالیت های گسترده ای داشتند و می توان گفت قبل از انقلاب طراحی و ساخت دکور تمام نمایش ها توسط ایشان انجام می شد و علاوه بر طراحی و ساخت دکور شاهد  بازیگری و نقش آفرینی استاد معتمدی در نمایش های مختلف نیز بودیم و این روند چندین دهه تداوم داشته است.
 
 
 
 وی افزود: استاد معتمدی با وسائل ساده صحنه های بزرگی را خلق کرده اند و بسیاری از آثار ایشان برای همیشه ماندگار است.

رستمی اظهار داشت: همواره ایشان با میانه روی و سلامت نفس از الگوهای عرصه تئاتر و هنرهای نمایشی ایران است و خود را وام دار تئاتر می داند و این نشان از فروتنی والای استاد معتمدی است و امیدواریم سایه ایشان همواره بر تئاتر کردستان مستدام باشد.

جلال شریعتی رئیس شورای اسلامی شهر سنندج نیز در این مراسم اظهار کرد: تجلیل از بزرگان عرصه فرهنگ و هنر وظیفه است و این رسم باید تداوم داشته باشد.

وی افزود: اخلاق حسنه و مبانی اخلاقی با ظرفیت هنر توسعه می یابد و انجمن تجلیل از مفاخر کردستان طَی دو دهه فعالیت خود در این مسیر اقدامات ارزنده ای را انجام داده است.

وی خاطرنشان کرد: استاد معتمدی از مفاخر سنندج هستند و امیدواریم تجربیات وی برای تعالی هرچه بیشتر هنرهای نمایشی مورد توجه قرار گیرد و نسل جوان جامعه با خدمات و فعالیت های چندین دهه ای ایشان بیشتر آشنا شوند. 

 
 
 
 استاد همایون کمانگر مدیر اسبق رادیو کردی و از مفاخر حوزه فرهنگ، هنر و ادبیات کردستان نیز در این مراسم به تلاش های چندین دهه ای استاد هوشنگ معتمدی در اعتلای هنر تئاتر در کردستان اشاره کرد و گفت: استاد معتمدی از مفاخر هنر ایران هستند و تجربیات گران بهای این استاد توانمند باید برای آیندگان حفظ شود.  

استاد هوشنگ معتمدی نیز در این مراسم اظهار کرد: با تمام وجود خرسندم که جمعی از نخبگان فرهنگ و هنر کردستان به بنده افتخار داده اند و امروز روزی به یادماندنی در زندگی من می باشد.

وی افزود: تمام توان خود را برای اعتلای هنرهای نمایشی کردستان و سنندج به کار برده ام و با وجود استعدادهای جوان در این عرصه آینده ای روشن را برای استان از خداوند متعال خواستارم.

گفتنی است استاد هوشنگ معتمدی متولد 1312 در سنندج هستند و  از سال 1342 در ارتش با نمایشنامه دکتر قلابی کار خود را شروع کرد وبطور مستمر در دبیرستانهای دخترانه دانشسرای دختر وپسران کارگردانی و دکور را انجام داد، سال 1346 در نمایشنامه نادر فرزند شمشیر بازیگر و دکوراتور بود و قبل از سال 46 نیز نمایشنامه های مختلفی را مانند کلاس هنرپیشگی، اشتباه وچند کار دیگر راکارگردان بازیگر ودکوراتور بود. در سال 1347 در فرهنگ وهنر سابق در نمایشنامه پهلوان اکبر میمیرد آقای بیضایی دکوراتور بود آن نمایشنامه به کارگردانی آقای یوسف عرشی وبازیگری آقایان قطب الدین صادقی وبهروز غریب پور بود. در این سال  نمایشنامه های دست بالای دست نوشته گوهر مراد کورش پسر ماندانا واز پا نیفتاده های «گوهر مراد» را در گروهی بنام بابک که تشکیل داد بعنوان کارگردان ودکوراتور ،طراح لباس فعالیت داشت سپس متن زاویه به کارگردانی آقای بهروز غریب پور وبازی آقایان قطب الدین صادقی،حمید عبدالملکی وبهروز غریب پور در فرهنگ وهنر سابق دکوراتور بود.

در نمایشنامه پیک نیک در میدان جنگ به کارگردانی آقای صادقی دکوراتور بود در بامهای ودر نمایشنامه زیر بامهای دکتر ساعدی به کارگردانی آقای صادقی دکوراتور در استریپ تیزاسلاو مروشو به کارگردانی آقای نعمت الله اسداللهی دکوراتور بود، در سال 54 دکور وبازیگری پله های یک نردبان به کارگردانی شهریار عرشی دکوراتور بوده  که با این اثر در هشتمین جشنواره فرهنگ وهنر تبریز شرکت کرد.

 
 
 
 در کاخ جوانان سنندج نمایشنامه های ماه بالا می آید. لیدی گریگوری پا انداز فلج وپند نوشته محمد علی عبدالملکی کارگردان بازیگرودکوراتور بود، در زمان انقلاب در نمایشنامه سیزؤ ابانسی مرده است دکوراتور ودر اسب سفید دکور وبازی را بعهده داشت.

در سال 72 در اجرای دختر آفتاب درجشنواره شیراز دکوراتور بود، در سال 83 دکوراتور نمایشنامه رویاهای شهر من چرت می زنند به کارگردانی عبید رستمی را برعهده داشت و در سال 1364 مدت 6 ماه در صدا وسیمای مرکز کردستان کار عروسکی ومیان پرده انجام داد که نویسندگی وعروسک گردانی وگاهی صداپیشگی را انجام داد وسریال حسن حزین به کارگردانی آقای صدقی بازیگر ومسئول ومدیر تدارکات بود ودر اثر (یک سبد علف) نوشته مرحوم عباس  کمندی بازیگر بود ودر فیلم عطا کل آقای صدقی بازیگر بود و در چند فیلم کوتاه بازی داشت و درفیلم کوتاه آقای صدقی بنام همسایه ها نیز بازی کرده است.

 
 
 
 
 دریافت  لوح تقدیر ششمین جشنواره تئاتر منطقه ای استان کردستان ولوح تقدیر هفتمین جشنواره تئاتر استان کردستان، لوح تقدیر ششمین جشنواره تئاتر اندیشه، دیپلم افتخار سومین جشنواره استان بسیج کوثر ولوح تقدیر سازمان تبلیغات استان کردستان ولوح تقدیر یازدهمین جشنواره تئاتر استان کردستان وپاسداشت سینما گران جوان سنندج وتقدیرنامه مدیر کل سازمان بهزیستی ولوح تقدیر هئیت امنا انجمن نمایش وتقدیر استانداری کردستان ولوح یادبود هفتمین جشنواره تئاتر استانی و لوح تقدیر هشتمین جشنواره تئاتر استان ولوح تقدیر شهرداری سنندج ولوح تقدیر نهمین تئاتر استان کردستان ولوح سپاس ششمین جشنواره تئاتر زندانهای کردستان بمناسبت فعالیت هنری از جمله افتخارات استاد معتمدی طَی چند دهه فعالیت هنری خویش می باشد.
نویسنده:
چاپ خبر
اخبار مرتبط