“کوباک” نوآوری کردستانی ها که در آینده جهانیان را متحیر خواهد کرد
جمعه، 14 اردیبهشت 1397
“کوباک” نوآوری کردستانی ها که در آینده جهانیان را متحیر خواهد کرد
جمعی از جوانان کردستانی با بهره مندی از علوم و فنون روز در حوزه آی تی اقدام به طراحی زیرساخت های شهر الکترونیک با نام تجاری “کوباک” کرده اند که با رونمایی از بخش های مختلف این نرم افزار اعلام می دارند که در آینده ای نزدیک جهانیان را متحیر خواهند کرد.

محمد فتحی شرکت بازرگانی گروه خدمات کوباک در جمع خبرنگاران رسانه‌های  گروهی استان کردستان ، اظهار کرد: شرکت کوباک با بهره مندی از نیروهای مستعد خویش در نخستین گام از پروژه بزرگ خویش اپلیکیشنی با همین نام را به عنوان نخستین فعالیت خود طراحی و براساس این اپلیکیشن نخستین سامانه اینترنتی هوشمند درخواست خودرو را راه‌اندازی و به زودی افتتاح خواهد کرد.


وی با اشاره به اهمیت IT  و استفاده از تکنولوژی‌های روز برای تسهیل و تسریع در امور روزمره، افزود: معتقدم نرم‌افزار احتیاج به هزینه مالی آنچنانی ندارد و هرکسی توانایی داشته باشد می‌تواند فعالیتی در این حوزه انجام دهد و شرکت کوباک با استفاده از نرم‌افزار سعی در ارائه خدمت به مخاطبان را  دارد.


* ایجاد زمینه اشتغال بدون محدودیت در کردستان و خارج از استان فتحی افزود: شرکت بازرگانی گروه خدمات کوباک سعی دارد در حوزه الکترونیک و نرم‌افزار بتواند کار آفرینی کند و به اشتغالزایی برسد، لذا این شرکت هم‌اکنون اعلام می‌دارد هیچ محدودیتی برای گرفتن نیروی متخصص در شرکت ندارد و در حال حاضر زمینه اشتغال 12 نفر به صورت مستقیم و 20 نفر پاره‌وقت را برای خود ایجاد کرده است. کارآفرین حوزهIT  در شهرستان سنندج اعلام کرد: سعی بر این است سرمایه عظیمی را در این راستا جذب کنیم و امیدواریم تا دو سال دیگر شرکت به موقعیتی برسد که به هزار نفر نیرو برسد و در زمینه آی‌تی و نرم‌افزار چه در استان و چه در خارج از استان هیچ محدودیتی برای جذب نیرو نداریم. فتحی با اشاره به اینکه برای تربیت نیرو برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا سرمایه لازم برای تربیت نیروی متخصص فوق حرفه‌ای در سال 97 در شرکت کوباک را جذب کنیم، یادآور شد: ایده و تلاش ما این است که خدمات شهری و کشوری را برای تسهیل در زندگی شهروندان ارائه دهیم و با سرمایه گذاران شرکت نیز مذاکره کرده ایم که حداقل 100 نفر جوان متخصص کردستانی را در این عرصه تربیت نماییم.


 


*مطالعات طراحی اپلیکیشن کوباک هشت سال به طول انجامید وی افزود: مطالعات انجام شده برای طراحی اپلیکیشن کوباک و خدمات در دست انجام این شرکت هشت سال به طول انجامید و دیدگاه ما این است که کوباک می‌تواند برتر از پیام‌رسان‌های دیگر فعالیت نماید.


وی با اشاره به اینکه در واقع اپلیکیشن کوباک احیای جاده ابریشم در حوزه مجازی خواهد بود، افزود: رانندگان نخستین شرکای کوباک خواهند بود چرا که براساس اپلیکیشن کوباک پتانسیل‌هایی دارند که می‌تواند درآمدی غیر از سیستم حمل و نقل دریافت کنند البته نباید فراموش کرد که این اپلیکیشن با تاکسی آنلاین متفاوت است.


این کارآفرین سنندجی بیان کرد: طبق برنامه‌ای که داریم در حال انجام هفت خدمت در این شرکت هستیم و براساس چشم‌انداز‌های پیش‌رو خدمات ما به بیست مورد خواهد رسید.


فتحی با بیان اینکه اپلیکیشن کوباک در سنندج شکل گرفته و پشتیبانی خواهد شد، افزود: اگر قرار باشد اپلیکیشن پیام رسان باشیم دیدگاه ما جهانی است و پیام‌رسان ما داخلی نخواهد بود.

 
 
 
 *کوباک به دنبال ارائه خدمات ارزان به مخاطبان است وی افزود: کوباک در ذهن مخاطب سرعت اطمینان امنیت و دقت را تداعی می‌کند و در زمینه اقتصادی نیز می‌تواند خدمات ارزان را به مردم ارائه دهد. وی اضافه کرد: تحقیقات به ما این مهم را رسانده که سیستم اپلیکیشن کوباک برای افراد بی‌سواد و حتی سالمند نیز قابلیت اثربخشی دارد. این کارآفرین سنندجی اظهار کرد: اگر قرار است در دنیای تکنولوژی امروز موفق شویم بدون سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی دقیق و منسجم موفقیتی حاصل نخواهد شد و ما سعی کرده‌ایم سرمایه‌گذار منطقه خودمان را انتخاب کنیم.

*کوباک احیای جاده ابریشم در فضای مجازی است

وی با اشاره به اینکه اپلیکیشن کوباک در گوگل پلی ارائه می‌شود، گفت: ایده کوباک از پتانسیل منطقه‌ای ایران شکل می‌گیرد و سعی براین است که با احیای جاده ابریشم در فضای مجازی و بزرگ کردن منطق خدمات بازرگانی بزرگترین خدمت را به کشور و مردم داشته باشیم. فتحی یادآور شد: اولین وارد شدگان به شهر الکترونیکی کوباک متخصصین خواهند بود و سپس رسانه‌ها و قشر خبرنگاران هستند که جای عظیمی برای این قشر دیده شده است  و هرکسی که از ابتدا با کوباک همراه باشد بیشترین جایگاه را در سیستم کوباک به خود اختصاص خواهد داد. کارآفرین شهرستان سنندج اضافه کرد: رسانه‌ها می‌توانند از این پتانسیل برای افزایش تعداد کاربران استفاده کنند و از خدمات متقابل کوباک نیز بهره مند شوند.

فتحی اعلام کرد: خدمات خودرو اینترنتی نخستین خدمت از مجموعه 20 خدمت تعریف شده در شهر الکترونیک کوباک است و به صورت رایگان به مردم ارایه می شود.
نویسنده:
چاپ خبر
اخبار مرتبط