بهره مندی هزار و 173 روستای کردستان از گاز طبیعی
دوشنبه، 23 اردیبهشت 1398
بهره مندی هزار و 173 روستای کردستان از گاز طبیعی
مدیرعامل شرکت گاز کردستان از بهره مندی هزار و 173 روستای استان از گاز طبیعی خانگی خبرداد و گفت: تا پایان سال جاری 200 روستای دیگر کردستان نیز از نعمت گاز طبیعی بهره مند خواهند شد.

به گزارش کورده واری، مهندس احمد فعله‌گری مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در مورد مشخصات استان کردستان گفت: استان کردستان طبق تقسیمات جدید کشور دارای 32 شهر و 1663روستای دارای سکنه است. شهرهای برخوردار از گاز طبیعی 31 شهر است و تنها شهر باقیمانده شهر چناره است که به علت قرار گرفتن در بستر سد امکان گازرسانی به آن مقدور نمی‌باشد.

وی افزود: 1 هزار و 550 روستا استان کردستان قابلیت گازرسانی را دارند که برنامه‌ریزی شده تا پایان سال 1399 تمامی روستاهای مدنظر از نعمت گاز طبیعی برخوردار گردند که در حال حاضر 1هزار و 173 روستا از نعمت گاز طبیعی برخوردار است.

وی یادآور شد: جمعیت تحت پوشش گاز طبیعی در بخش شهری 100 درصد بوده و جمعیت تحت پوشش روستایی 87/5 درصد که در مجموع 96/4 جمعیت استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

مهندس فعله‌گری در مورد اقدامات شرکت گاز استان کردستان در سال رونق تولید بیان داشت: مدیریت و کارکنان شرکت گاز استان کردستان با سرلوحه قرار دادن منویات رهبری برای سال98 گازرسانی به 200 روستای جدید را جزء اهداف استراتژیک مدنظر داشته و شعار شرکت گاز استان کردستان کمتر از 2 روز گازدار کردن یک روستا می‌باشد که تحقق این امر باعث می‌گردد استان کردستان برای حفظ و صیانت از منابع طبیعی در ردیف استان‌های سبز قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در ادامه گفت: در سال جاری گازرسانی به 200 روستا و 215 واحد صنعتی جزء راهبرد اساسی شرکت گاز استان کردستان قرار دارد و زمان‌بندی گازرسانی به روستاهای بالای 20 خانوار تا سال 1400 می‌باشد به گونه‌ای که کلیه روستاهای بالای 20 خانوار از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند می‌گردند.

انتهای پیام/ 
نویسنده: خبات ساعدی
چاپ خبر
اخبار مرتبط