آغاز برنامه‌های جنبی کنگره بین‌المللی مشاهیر کرد از نهم تیرماه
سه‌شنبه، 4 تیر 1398
آغاز برنامه‌های جنبی کنگره بین‌المللی مشاهیر کرد از نهم تیرماه
دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی مشاهیر کُرد از برگزاری ویژه برنامه‌های شب شعر و موسیقی در چندین سانس با حضور بزرگان موسیقی و شعر کُردی در بخش جنبی این کنگره خبر داد و گفت: این برنامه‌ها از 9 تیر آغاز و تا 13 تیر ادامه خواهد داشت.

عبید رستمی در گفت‌وگو با خبرنگار آژانس خبری کورده‌واری اظهار کرد: ویژه برنامه‌های پیش‌بینی شده در کنگره مشاهیر کرد از 9 تیر با افتتاح نمایشگاه‌های کتاب و خوشنو‌یسی در سنندج آغاز می‌شود.
وی افزود: برپایی نمایشگاه خوشنویسی 2 سالانه کُردی در نگارخانه دیار و نمایشگاه کتاب در نگارخانه ارشاد از برنامه‌های جنبی این کنگره است که این نمایشگاه‌ها از 9 الی 14 تیر در سنندج برپا می‌شود.
وی از برگزاری 2 شب شعر و موسیقی کردی با حضور شاعران برجسته کُرد داخلی و خارجی خبر داد و افزود: این محافل معنوی در روزهای یکشنبه 9 تیر و پنجشنبه 13 تیر در عمارت خسرو آباد سنندج برنامه‌ریزی شده است.
رستمی اضافه کرد: روز دوشنبه 10 تیر کنسرت بیژن کامکار و عادل نادری و روز سه شنبه مورخ 11 تیر نیز کنسرت شهرام ناظری و سعدون کاکایی برگزار می‌شود که هر کدام از این خوانندگان به طور مجزا در 2 سانس به اجرای برنامه می‌پردازند.
دبیر اجرایی کنگره بین ‌لمللی مشاهیر کُرد افزود: در افتتاحیه این کنگره هم میکائیل اصلان و در اختتامیه نیز کیهان کلهر و علی اکبر مرادی برنامه اجرا می‌کنند.
وی از دیگر برنامه‌های جنبی این کنگره را اکران فیلم سینمایی زر ساخته کاظم اوز از فیلمسازان مطرح کُرد ترکیه عنوان کرد و گفت: این فیلم روزهای 11 و 12 تیر در 2 سانس در سینما بهمن سنندج و 12 تیر در یک سانس در سینما کردستان مریوان اکران می‌شود.

دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی مشاهیر کُرد از برپایی نمایشگاه عکس مشاهیر کُرد در دانشگاه کردستان خبر داد و اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در اختتامیه این کنگره حضور پیدا می‌کند.
رستمی با اشاره به اینکه از تمام ظرفیت‌های فرهنگی و اقشار مختلف مردم در حوزه‌های مختلف برای برگزاری این رویداد ارزشمند بهره گرفته شده است، گفت: فعالان فرهنگی و اصحاب فرهنگ و هنر استان در کنار مسئولان استانی تاکنون همکاری و همراهی مطلوبی با دست‌اندرکاران برگزاری این کنگره داشتند که شایان قدردانی است.
کنگره مشاهیر کُرد در راستای معرفی و تکریم مفاخر کُرد و کُردشناسان در سطح بین‌المللی در سنندج برگزار می‌شود و از منحصربه فردترین رویدادهای فرهنگی استان کردستان به شمار می‌آید که بسیاری از مفاخر در آن حضور دارند و تمامی طیف‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای استان برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر آن دست به دست هم داده‌اند.

انتهای پیام/

نویسنده: خبات ساعدی
چاپ خبر
اخبار مرتبط