11 اثر از صنایع دستی کردستان موفق به دریافت نشان ملی مرغوبیت کالا شدند
پنجشنبه، 14 شهریور 1398
11 اثر از صنایع دستی کردستان موفق به دریافت نشان ملی مرغوبیت کالا شدند
تعداد 11 اثر صنایع دستی از آثار هنرمندان کردستانی پس از داوری منطقه ای در کرمانشاه، نشان ملی مرغوبیت کالا را دریافت کردند.
 

به گزارش آژانس خبری کورده‌واری به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان، اسماعیل مریوانی سرپرست معاونت صنایع دستی کردستان ضمن اعلام این خبر گفت: امسال تعداد 81 اثر صنایع دستی در سطح استان جهت دریافت نشان ملی مرغوبیت کالا معرفی شده و مورد داوری قرار گرفتند که در مرحله داوری استانی 41 مورد از این آثار انتخاب و به مرحله داوری منطقه ای فرستاده شد که از این تعداد 11 اثر موفق به دریافت نشان ملی مرغوبیت کالا شدند.


وی افزود: این آثار شامل سینی هشت گوشه، کمانچه140 ترکه، شکلات خوری مشبک، قلمدان مدور، قلمدان دوات دار، قلمدان قاشق دار، سینی مستطیل، ست میوه خوری، قلمتراش شاخ گوزنی، گلیم کناره و ست آشپزخانه بودند که حاصل تلاش صنعتگران کردستانی در رشته های نازککاری، ساز سازی، خراطی، چاقوسازی و گلیم بافی می باشند.


مریوانی با اشاره به اینکه این نشان زمینه معرفی این آثار جهت دریافت مهر اصالت یونسکو است اعلام کرد: تا کنون حدود 140 اثر از آثار صنعتگران کردستانی نشان ملی مرغوبیت کالا را دریافت نموده‌اند و برای اولین بار در سال 2008 میلادی اولین مهر اصالت یونسکو توسط خانم زارعی در رشته گلیم بافی برای صنایع دستی کردستان کسب شد.  


انتهای پیام/

نویسنده: خبات ساعدی
چاپ خبر
اخبار مرتبط