کنگره منطقه‌ای شعر اهل بیت در کردستان برگزار می‌شود
دوشنبه، 7 بهمن 1398
کنگره منطقه‌ای شعر اهل بیت در کردستان برگزار می‌شود
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان گفت: کنگره منطقه‌ای شعر اهل بیت با حضور استان‌های آذربایجان غربی، کرمانشاه و ایلام و با میزبانی استان کردستان 14 اسفندماه در سنندج برگزار می‌شود.

به گزاش آژانس خبری کورده‌واری، حجت‌الاسلام احمد حاتمیان ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های جمعی کردستان اظهار کرد: آحاد مردم مخاطبان سازمان تبلیغات اسلامی هستند و وظیفه و رسالت اصلی سازمان تبلیغات اسلامی تبیین آموزه‌های و حیانی و شریعت نبوی برای اقشار مختلف جامعه بوده که خروجی آن تربیت دینی جامعه و گسترش و ارتقای فرهنگ دینی جامعه است.

وی افزود: تبعیت از نظام ولایی و حاکمیت، استفاده از ظرفیت هیئات مذهبی، اساتید، روحانیون، تعامل و هم‌افزایی با دستگاه‌های اجرایی، گسترش و توسعه برنامه‌های قرآنی با رویکرد محتوایی، پرهیز سازمان از ورود به جریانات سیاسی و جناح‌بندی‌ها و پرهیز از خرافات و همچنین برقراری ارتباط با چهره‌های علمی و اندیشمندان، هنرمندان و اساتید از جمله رویکردهای اداره‌ کل تبلیغات اسلامی کردستان است.

وی خاطرنشان کرد: براساس ابلاغیه برنامه پنجم توسعه در حوزه فرهنگ شش محور اعلام شد که یکی از آنها مبارزه با جریانات انحرافی و زدودن جریانات و موهومات از ساحت دین بود و بر همین اساس باید خرافات را از دین بزداییم تا نورانیت برای جامعه مشخص شود و دین مبتنی بر عقلانیت و خرد به جامعه عرضه شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان اعلام کرد: در همه ادیان یکی از گرفتاری‌های جامعه بشری آن است که گرفتار خرافات می‌شود و با توجه به اینکه این جامعه گاهی گرفتار شناخت دین با سلایق فرهنگ بومی خود می‌شوند آموزه‌ای از مسائل وحیانی با فرهنگ و سنن بومی خود به نام دین می‌شناسند در حالیکه دین واقعی آن است که از وحی الهی گرفته شود و با ابزار عقل و خرد ارزیابی و عرضه شود.

حجت‌الاسلام حاتمیان در ادامه سخنان خود با اشاره به جایگاه حضرت فاطمه زهرا (س) اظهارکرد: این بانوی بزرگوار از منظر همه اندیشمندان اسلام و علمای دین با تکثر مذاهب و مکاتب عرفانی جهان اسلامی براساس قرآن کریم از اهل بیت پیامبر است.

وی افزود: هیچ فرقه‌ای در جهان اسلام نیست که برای فاطمه زهرا احترام خاص و ویژه به عنوان اهل بیت قائل نباشد و وجود حضرت فاطمه زهرا مورد احترام همه امت اسلامی است و این نقطه مشترک همه ماست.

وی گفت: شخصیت فاطمه منشا فضیلت‌ها و ارزش‌های الهی و آسمانی است و برای سوگواری ایام فاطمیه برنامه‌های مختلفی در سطح شهرهای استان برای تبیین منزلت و جایگاه ایشان پیش‌بینی شده است.

برگزاری کنگره منطقه‌ای شعر اهل بیت در کردستان

حجت‌الاسلام حاتمیان اظهار کرد: کردستان 14 اسفند ماه امسال میزبان کنگره شعر اهل بیت است و در این کنگره شعرا و ادبای استان‌های کردستان، آذربایجان غربی، کرمانشاه و ایلام مشارکت خواهند داشت.

وی افزود: براساس فراخوان اعلام شده آثار شرکت‌کنندگان به دبیرخانه کنگره ارسال خواهد شد که پس از ارزیابی در اسفند ماه از برگزیدگان تجلیل می‌شود.

وی اضافه کرد: تبیین و ترویج نگاه وحدت و همگرایی و وفاق اجتماعی در بین پیروان مذاهب اسلامی با تکیه بر اهل بیت پیامبر اکرم از اهداف برگزاری این کنگره است که این کنگره در استان‌های سنی نشین هر سال به صورت گردشی برگزار می‌شود و امسال به میزبانی شهرستان سنندج برگزار خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان گفت: امید که این کنگره منشا همگرایی همدلی و پیوند عاطفی بین پیروان مذاهب اسلامی باشد.

اجرای 285 برنامه فرهنگی و دینی ویژه دهه فجر در کردستان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان با اشاره به اینکه 285 برنامه فرهنگی دینی و قرآنی برای بزرگداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در کردستان پیش‌بینی شده است، افزود: برگزاری سه پیش‌کنگره شعر اهل بیت در شهرهای قروه، بیجار و سقز، برگزای محافل انس با قرآن کریم با حضور قاریان بین‌المللی، برگزاری مسابقات فرهنگی با موضوع دهه فجر، گلباران تمثال امام در روز 12 بهمن، دیدار با خانواده شهدا، برگزاری مراسم بزرگداشت چهلم شهادت سردار سلیمانی در 22 بهمن ماه و برگزاری برنامه خاطره‌گویی ویژه دهه فجر از جمله برنامه‌های دهه فجر است.

حجت‌الاسلام حاتمیان برگزاری نشست بصیرتی با همکاری ادارات، برگزاری کارگاه‌های آموزشی با موضوع مقابله با آسیب‌های اجتماعی، برگزاری مسابقات نقاشی با موضوع دهه فجر و شهادت سردار سلیمانی، فضاسازی ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان، برگزاری 10 مراسم جشن در 10 شهرستان استان با حضور اقشار مختلف مردم و برگزاری 43 مراسم جشن در 43 مسجد روستاهای استان با همکاری 43 روحانی مستقر از جمله دیگر برنامه‌های این اداره‌ کل در استان است.

وی اظهار کرد: برگزاری مراسم دهه فجر و تبیین گام دوم انقلاب اسلامی، برگزاری نشست تخصصی بانوان فرهیخته، برگزاری کارگاه‌های آموزشی با ترویج سبک زندگی ساده، تجلیل از خادمان و قاریان قرآن کریم و برگزاری همایش شعر انقلاب در شهرهای قروه، بیجار و کامیاران از دیگر برنامه‌های تبلیغات اسلامی کردستان در ایام دهه فجر است.

 

انتهای پیام/

نویسنده: خبات ساعدی
چاپ خبر
اخبار مرتبط