اتمام مرمت خانقاء مولانا احمد سنندج
یکشنبه، 27 بهمن 1398
اتمام مرمت خانقاء مولانا احمد سنندج
معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: مرمت خانقاء مولانا احمد واقع در سنندج جنب ترمینال اتوبوس‌رانی ناصر خسرو طی سال جاری به اتمام رسید.

به گزارش کورده‌واری به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان، محمد رشیدی در این خصوص اظهار کرد: خانقاء مولانا احمد از بناهای تاریخی متعلق به دوران قاجاریه در شهر سنندج می‌باشد. وی افزود: این بنا به دلائلی در دهه‌های گذشته به شدت دچار آسیب‌دیدگی شده بود به طوری که اشکوب فوقانی آن به طور کامل تخریب شده بود.

رشیدی خاطرنشان کرد: اداره کل میراث فرهنگی استان در راستای حفظ و مرمت بناهای تاریخی، مرمت این بنا را با سرپرستی خبات خلیلی در سال 93 و با مشارکت مردم و هیات امناء خانقا شروع کرد و در سال 1397 مرمت و بازسازی اشکوب فوقانی تخریب شده انجام شد.

خبات خلیلی سرپرست گروه مرمت و احیاء خانقاء نیز در این باره اظهار کرد: از اقدامات صورت گرفته شده در بنای مولانا احمد سنندج می‌توان به بازسازی دیوارهای باربر، بازسازی کامل سقف‌های چوبی شبستان و ایوان بنا اشاره کرد.

وی افزود: این بنا نمونه‌ای منحصر به فرد از مشارکت مردم و هیئت امناء و همکاری با میراث فرهنگی در مرمت و احیاء یک اثر تاریخی در سطح کشور است و هزینه صرف شده برای مرمت این بنای تاریخی  مبلغ 800 میلیون ریال بوده است.

انتهای پیام/

نویسنده: خبات ساعدی
چاپ خبر
اخبار مرتبط