ششمین سال حضور
چهارشنبه، 3 اردیبهشت 1399
ششمین سال حضور
عرصه مطبوعات کردستان می شویم که جامعه ما با بحران ویروسی ناشناخته در حوزه سلامت مواجه بوده و بسیاری از اقشار مردم زندگی روزمره شان تحت تأثیر این بیماری قرار گرفته است.
حوادث و اتفاقات بسیاری در طول سال بر روند روزنامه نگاری و فعالیت های مطبوعاتی تأثیر می گذارد و فعالان این عرصه را وامی دارد که با نگارش مطالبی پیرامون این حوادث در کنار مردم به نقش آفرینی پرداخته و روشنگری نمایند. مجموعه رسانه ای کوردەواری نیز طی پنج سال فعالیت مستمر خود همواره کوشیده است که زبانی گویا برای بیان دغدغه های مردمی باشد و در این راستا نیز ناملایمات بسیاری را تحمل نموده و سختی های بسیاری را پشت سرگذاشته است.
 
در واپسین روزهای پنجمین سال فعالیتمان با ضربه شصت معاونت مطبوعاتی مواجه شدیم و علی رغم اینکه منظم ترین نشریه استان کردستان در خصوص نظم انتشار بودیم اما به دلیل بهانه های واهی معاونت مطبوعاتی از دریافت یارانه مطبوعاتی محروم گشتیم و شاید این روند نامهربانانه در سال جدید نیز ادامه داشته باشد.
 
متاسفانه تصمیم گیران و تصمیم سازان پایتخت نشین بدون درک درست از وضعیت نشریات محلی آن هم نشریات استان های مرزی و محروم کردستان اقدام به تهیه نسخه ای واحد برای همه کشور نموده و آستین ها را برای نابودی نشریات محلی در استان هایی همچون کردستان بالا زده اند. حال که در آستانه یکصد و بیست و دومین سالگرد چاپ اولین روزنامه به زبان کردی هستیم و روزنامه نگاری کردی سابقه ای بیش از یک قرن را پشت سر گذاشته است اما این دوران پرفراز و نشیب در مناطق کردنشین همواره بر روال عاری و رو به رشد نبوده و حوادث و اتفاقات متعددی بر روند فعالیت ها در این عرصه اثر گذار بوده است.
 
مجموعه رسانه ای کوردەواری با در نظر گرفتن این تاریخ پرفراز و نشیب قدم در مسیر پر مخاطره روزنامه نگاری کردی گذاشته و اینک با گذشت پنج سال از فعالیت مستمر خود می تواند ادعا کند که گامی نو را در حوزه روزنامه نگاری منطقه بردارد که همکاری همیشگی با کارتونیست ها و کاریکاتوریست های کردستانی و استفاده از خلاقیت های جوانان این خطه از جمله ویژگی های بارز این نشریه بوده است.
 
اختصاص یک صفحه ویژه برای پرورش نسل آینده حوزه ادبیات و فرهنگ با نام باخچه ی کورده واری در کنار اختصاص یک صفحه ویژه به ادبیات کردی با نام سۆزی ئادان از دیگر بخش های نشریه کورده واری است که این نشریه را نسبت به دیگر ماهنامه های عمومی استان متمایز می کند. وقف بخشی از نشریه برای آزادی زندانیان غیر عمد از دیگر اقداماتی بوده که توسط مدیرمسئول این نشریه در سنوات گذشته صورت گرفته و خوشبختانه با این حرکت فرهنگی زمینه آزادی بیش از 10 نفر از زندانیان جرایم غیر عمد استان فراهم شده است.
 
کسب بیش از 25 عنوان بین المللی, ملی, منطقه ای و استانی در جشنواره های مطبوعاتی و هنری از دیگر افتخارات مجموعه رسانه ای کوردەواری بوده است که امیدواریم این روند رو به رشد در سال جدید نیز تداوم داشته باشد.
 
ششمین سال حضور را با زنده نگه داشتن یاد و نام برادر و همراه عزیزمان زنده یاد امیر سهیلی در حالی جشن می گیریم که اگر این جوان رعنا و هنرمند متعهد و خوش ذوق کردستانی در کنار ما می بود بدون شک شاهد خلق افتخارات بزرگتری بودیم اما دریغا که هم اکنون از نعمت وجود این عزیز محروم گشته ایم.
 
در ششمین سال حضور بار دیگر آمادگی خویش را برای همراهی همه جانبه با دغدغه های اقشار مختلف استان اعلام نموده و امیدواریم سایه سیاه این ویروس منحوس هرچه زودتر از جامعه ما رخت برکند.
 
انتهای پیام/
نویسنده: خبات ساعدی
چاپ خبر
اخبار مرتبط