9هزار نفر به کردستان سفر کرده اند/اوج گیری کرونا در کمین کردستانی ها
شنبه، 7 فروردین 1400
9هزار نفر به کردستان سفر کرده اند/اوج گیری کرونا در کمین کردستانی ها
معاون اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری کردستان گفت: از 28 اسفند 99 لغایت شش فروردین 1400 بیش از9 هزار و 973 مهمان نوروزی وارد کردستان شده اند.

به گزارش کورده واری آنلاین، آرمان وطن دوست کرد: علی رغم هشدارهای ستاد کرونا مبنی بر اینکه در خانه بمانیم و از به مسافرت نرویم اما از 28 اسفند99 لغایت شش فروردین ماه سال 1400 بیش از 9 هزار و 973 مسافر نوروزی وارد استان کردستان شده اند که مریوان و سنندج بیشترین آمار را به خود اختصاص داده اند.

وی خاطرنشان کرد: در استان کردستان 24 مهمانسرا، 32 هتل و 23 اقامتگاه بومگردی وجود دارد که ظرفیت شبانه روزی اسکان چهار هزار نفر مسافر را دارند که ظرفیت 500 نفری  خانه معلم ها و باشگاه فرهنگیان را نیز باید بر آن افزود.

وی افزود: از 28 اسفند1399 تا چهارم فروردین  12 اکیپ نظارتی این اداره‌کل 481 مورد بازدید از تاسیسات گردشگری شامل هتل، مهمان‌پذیر، مجتمع بین‌راهی، بوم‌گردی انجام داده‌اند.

معاون میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان  افزود: 12 اکیپ نظارتی در طول این ایام از تاسیسات گردشگری شامل هتل، مهمان‌پذیر، مجتمع بین‌راهی و بوم‌گردی بازدیدهایی را داشته اند که در این راستا32 مورد اخطار همراه با معرفی متخلفان به مراجع قضایی، 17 تذکر و 10 مورد تشویق برای تاسیسات گردشگری استان صادر شده است.

وطن دوست خاطر نشان کرد: اسکان در مراکز غیر رسمی ممنوع بوده و در این خصوص 32 مورد به مراجع قضایی معرفی شده اند که مشمول جریمه مالی و پلمپ شده اند.

وی افزود: هرگونه اقامت در مدارس، پارک‌ها، چادر و سایر اماکن غیر مجاز ممنوع است و با افراد متخلف برخورد خواهد شد.

 

 

نویسنده: خبات ساعدی
چاپ خبر
اخبار مرتبط