فعالیت 612 کانون فرهنگی و هنری در مساجد کردستان
شنبه، 20 آذر 1400
فعالیت 612 کانون فرهنگی و هنری در مساجد کردستان
مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد کردستان از فعالیت 612 کانون فرهنگی و هنری در سطح مساجد استان خبر داد و گفت: 433 مورد از این کانون در سطح روستاها فعالیت دارند.

به گزارش کورده واری آنلاین،‌کامل گلباغی روز شنبه در نشست خبری پیرامون سومین رویداد ملی «فهما» در استان کردستان گفت: 584 کانون از مجموع 612 کانون فرهنگی و هنری مساجد در کردستان در طرح ملی فهما شرکت کرده اند.

 

وی افزود: این رویداد ملی در بین فعالان فرهنگی و هنری مساجد کشور و با مشارکت 26 هزار کانون مساجد در حال برگزاری است.

 

گلباغی خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین رتبه بندی اعلام شده خوشبختانه کانون های مساجد کردستان در بخش فیلم رتبه اول کشوری، سرود رتبه سوم، نقد و بررسی فیلم و نمایش رتبه هشتم، رواق دانش رتبه دهم و فعالیت های قرآنی رتبه هشتم کشوری را دارند.

 

وی ابراز امیدواری کرد که تا پایان این رویداد ملی شاهد درخشش هرچه بیشتر فعالان مساجد کردستان باشیم.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد کردستان در ادامه سخنان خود از وجود سه هزار مسجد و مکان مذهبی در استان خبر داد و گفت: تاکنون 612 کانون فرهنگی و هنری در سطح مساجد استان فعالیت خود را آغاز کرده اند و این روند همچنان ادامه دارد.

 

گلباغی افزود: هم اکنون در 433 روستای کردستان شاهد فعالیت کانون های فرهنگی و هنری مساجد هستیم که توانسته اند به عنوان مکان هایی فرهنگی نقشی مهم را در روشنگری و آگاهی بخشی کودکان و نوجوانان ایفا کنند.

 

وی از صدور مجوز برای 26 موسسه قرآنی در استان خبر داد و گفت: تا پایان سال جاری برنامه های مختلفی در سطح استان اجرا خواهیم کرد که همزمان با سالروز مبعث رسول الله(ص) و هفته قرآن و عترت برنامه های ویژه ای تدوین و اجرایی می شود.

نویسنده: خبات ساعدی
چاپ خبر
اخبار مرتبط