چهارمین جشنواره «هه‌لپه‌رکی» بانه با معرفی گروه های برتر به پایان رسید
چهارشنبه، 10 فروردین 1401
چهارمین جشنواره «هه‌لپه‌رکی» بانه با معرفی گروه های برتر به پایان رسید
بانه- چهارمین جشنواره سراسری آیینی سنتی «هه‌لپه‌رکی» بانه با معرفی گروه‌های برتر در بخش‌های رقابتی به پایان رسید.
به گزارش کورده واری آنلاین، آیین اختتامیه چهارمین جشنواره سراسری هه‌لپه‌رکی بانه در تالار دریا این شهر با اجرای 12 گروه انتخابی و معرفی بهترین‌های هر بخش از لحاظ هماهنگی درست گروه، اجرای صحیح بزم ها، انتخاب موسیقی، سرچوپی، گاوانی، جل و برگ (لباس)، خوانش مقاله و کودکان پایان یافت.
هیأت داوران چهارمین جشنواره هه لپه رکی بانه جایزه «گاوانی» را به فریاد پوری در گروه «روژ مه‌رگه‌وان» ارومیه اهداء کردند.
در بخش لباس گروه هه‌لپه‌رکی «دیلان» از اورمیه و «سیجاری دانیکه‌ش» از مریوان با رای داوران این جشنواره انتخاب شدند و در بخش کودکان نیز آرتین حسینی از گروه «دیلان»ارومیه مقام نخست و آریان محمد نژاد از گروه «روژان» مهاباد مقام دوم را کسب کردند که جایژه ویژه تندیس جشنواره و لوح تقدیر به آنان اهدا شد.
در بخش «چوپی‌کیش» این جشنواره با رای هیات داوران ارسلان نوروزی از گروه «گووند» ارومیه مقام نخست، جمال همتی از گروه «سیجاری دانیکه‌ش» از مریوان به طور مشترک مقام دوم و کامیل کریمیان از گروه «سابلاغ» مهاباد مقام سوم را کسب کردند.
در این جشنواره از گروه «ایلامیان» ایلام و «سیجاری دانیکه‌ش» توسط هیات داوران به صورت ویژه تقدیر شد.
با رأی هیات داواران در بخش موسیقی چهارمین جشنواره هه لپه رکی بانه گروه «چالاک» بانه، «سیجاری دانیکه‌ش» مریوان و «به‌روژه» بانه به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.
با رأی مردم نیز گروه هه‌لپه‌رکی «سیجاری دانیکه‌ش» مریوان، «چالاک» بانه و «به‌روژه» بانه انتخاب شدند همچنین با رای شرکت کنندگان (مردم) در جشنواره گروه «چالاک» بانه مقام اول، گروه «گووند» ارومیه دوم و گروه «به‌روژه» بانه به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.
57 اثر به دبیرخانه چهارمین جشنواره داستان بانه ارسال شده که پس از بازبینی اجرایی این آثار، 12 اثر به مرحله نهایی جشنواره راه یافت و این گروه‌های در سه روز هنرنمایی کردند.

نویسنده: خبات ساعدی
چاپ خبر
اخبار مرتبط