برگزاری نخستین دوره مسابقات قرآنی اصحاب فرهنگ و هنر در سنندج
سه‌شنبه، 6 اردیبهشت 1401
برگزاری نخستین دوره مسابقات قرآنی اصحاب فرهنگ و هنر در سنندج
سنندج- مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از برگزاری نخستین دوره مسابقات قرآنی ویژه هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران کشور به میزبانی سنندج خبر داد.

علی اصغر دریایی در گفت و گو با خبرنگار کورده واری اظهار کرد: نخستین مسابقات سراسری قرآن ویژه هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران به همت مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت معراج خاتم سنندج استان کردستان برگزار می‌شود.

وی افزود: مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت معراج خاتم سنندج فراخوان و پوستر این جشنواره را به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی سراسر کشور ارسال کرده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اعلام کرد: مهلت ثبت‌نام در این دوره از رقابت‌های قرآنی تا 15 اردیبهشت‌ماه جاری بوده و برای جذب مشارکت بیشتر هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران از ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، صندوق اعتباری هنر و دارالقرآن‌های سراسر کشور نیاز به مشارکت و همکاری داریم.

دریایی آخرین مهلت ارسال اسامی شرکت‌کنندگان را 20 اردیبهشت‌ماه عنوان کرد و گفت: زمان برگزاری این دوره از رقابت‌های قرآنی 29 تا 31 اردیبهشت‌ماه خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: اشاعه و ترویج تعالیم و فرهنگ غنی قرآنی، تقدیر و تجلیل از فعالان قرآنی حوزه فرهنگ و هنر، لبیک‌گویی به منویات مقام معظم رهبری در سفر به کردستان مبنی بر تحکیم وحدت و اشاعه جلوه‌های فرهنگی استان و معرفی بیشتر قرآن به عنوان الگوی اعتقادی و فکری و پشتوانه فرهنگ و هنر ایرانی از اهداف برگزاری این دوره از مسابقات قرآنی عنوان شده است.

دریایی با اشاره به اینکه این دوره از مسابقات در دو بخش بانوان و آقایان برگزار خواهد شد، اظهار داشت: بخش آقایان در رشته‌های قرائت قرآن کریم به صورت تحقیق و حفظ یک جز، جز سی‌ام، دو جز پیوسته و سه جز پیوسته بوده است و بخش بانوان فقط در رشته حفظ برگزار خواهد شد.

نویسنده: خبات ساعدی
چاپ خبر
اخبار مرتبط