53 هزار و 500 واحد مسکن روستایی در کردستان مقاوم سازی شد
سه‌شنبه، 15 آذر 1401
53 هزار و 500 واحد مسکن روستایی در کردستان مقاوم سازی شد
سنندج- مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان گفت: تاکنون 53 هزار و 500 واحد مسکن روستایی در استان مقاوم سازی شد و این روند همچنان ادامه دارد.

به گزارش کورده واری آنلاین، سعید رسولی اظهار داشت: شاخص میانگین کشوری از نظر مقاوم سازی مسکن روستایی 50 درصد است ولی در کردستان بنا به دلایل و عقاید شرعی مردم غرب استان و عدم استقبال از دریافت تسهیلات، شاخص استانی 41 درصد بوده و 9 درصد از متوسط کشوری پایین‌تر است.

وی افزود: تاکنون 53 هزار و 500 واحد مسکن روستایی در استان مقاوم سازی شد و این روند همچنان ادامه دارد.

رسولی خاطرنشان کرد: استان کردستان در مسیر گسل زلزله قرار دارد و مقاوم سازی مسکن روستایی در این استان یکی از ضروریات است.

مدیرکل بنیاد مسکن کردستان ابراز امیدواری کرد با استقبال مردم، تمام واحدهای روستایی مقاوم سازی و چشم‌انداز بنیاد مسکن کشور که جشن پایان مقاوم سازی واحدهای مسکن روستایی در سال 1410 است، با همکاری مردم و بانک‌های عامل محقق شود.

رسولی اعلام کرد: در مصوبه اخیر هیئت دولت میزان تسهیلات روستایی به 200 میلیون تومان افزایش یافته و کارمزد آن پنج درصد با بازپرداخت 20 ساله است، ضمن اینکه ضمانت این وام زنجیره‌ای است.

وی گفت: در زمینه مقاوم سازی، توافق نامه‌ای با بنیاد مستضعفان در شهرستان سروآباد به عنوان الگو منعقد شده که بر اساس آن 892 واحد مسکن روستایی شناسایی شده و در حال اجراست.

مدیرکل بنیاد مسکن کردستان یادآور شد: علاوه بر تسهیلات مقاوم سازی، کمک بلاعوض پرداخت و مصالح رایگان هم واگذار می‌شود و تلاش ما این است که تفاهم نامه ذکر شده تا تابستان سال آینده به اتمام برسد.

نویسنده: خبات ساعدی
چاپ خبر
اخبار مرتبط