سالانه 3 میلیون اصله نهال در کردستان کاشته می شود
چهارشنبه، 12 بهمن 1401
سالانه 3 میلیون اصله نهال در کردستان کاشته می شود
سنندج- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان گفت: بر اساس طرح مردمی کاشت یک میلیارد نهال در کشور برای استان کردستان سالانه 3 میلیون اصله در نظر گرفته شده است.
به گزارش خبرنگار کورده واری آنلاین، بهزاد شریفی پور روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: همزمان با ایام مبارک دهه فجر، 12 طرح آبخیزداری با 435 میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری می رسد.
وی افزود: با اجرای این طرح‌ها شغل 48 نفر تثبیت خواهد شد و 17 هزار و 879 خانوار از مزایای آن در هشت شهرستان استان بهره‌مند می‌شوند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان خاطر نشان کرد: امسال سه هزار هکتار عملیات بیولوژیکی در عرصه های طبیعی استان اجرا و 2 هزار هکتار مراتع نیز با مشارکت مردمی احیا شد.
شریفی پور به اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد نهال در کشور طی چهار سال اشاره کرد و گفت: سهم کردستان 12 میلیون اصله نهال است که سالانه باید 3 میلیون اصله در استان کاشته شود.
وی اعلام کرد: قرار است در 2 نهالستان مریوان و گریزه سنندج سالانه سه میلیون اصله نهال تولید شود که در راستای توسعه زارعت چوب و کاهش فشار بر عرصه های جنگلی خواهد بود.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان به آماده بودن توزیع یک میلیون و 700 هزار اصله نهال توسط بخش خصوصی در استان برای هفته منابع طبیعی اشاره کرد و افزود: این اداره کل نیز 700 هزار اصله نهال در استان توزیع می کند.
نویسنده: خبات ساعدی
چاپ خبر
اخبار مرتبط