پرداخت تسهیلات 50 میلیون ریالی بدون ضامن به مستمری بگیران صندوق اجتماعی روستاییان در کردستان
چهارشنبه، 12 بهمن 1401
پرداخت تسهیلات 50 میلیون ریالی بدون ضامن به مستمری بگیران صندوق اجتماعی روستاییان در کردستان
سنندج- مدیر صندوق اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر کردستان از پرداخت تسهیلات 30 تا 50 میلیون ریالی 36 ماهه بدون ضامن به مستمری بگیران این صندوق در استان خبر داد.
به گزارش خبرنگار کورده واری آنلاین، احمد توانا چهارشنبه شب در جمع خبرنگاران در سنندج، اظهار کرد: این صندوق در راستای تاکید اصل 29 قانون اساسی بر همگانی بودن بیمه و گسترش چتر بیمه‌ای و ایجاد عدالت در بین اقشار مختلف ایجاد شده است.
وی افزود: روستاییان، عشایر، کشاورزان و ساکنین شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت، ساکنین حاشیه شهرها و قشر زیادی از جمعیت جامعه که به دلیل نداشتن تمکن مالی و نداشتن شغل فاقد هرگونه بیمه اجتماعی هستند می‌توانند عضو صندوق روستاییان و عشایر شوند.
مدیر صندوق اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر استان کردستان اعلام کرد: تعداد 106 هزار و 458 نفر عضو صندوق روستاییان، کشاورزان و عشایر هستند که از این تعداد 102 هزار و 451 نفر بیمه شده و چهار هزار و 34 نفر مستمری‌بگیر صندوق هستند.
توانا افزود: هر فردی با داشتن حداقل 18 سال و حداکثر 50 سال می‌تواند زیرپوشش بیمه اجتماعی روستاییان، عشایر و کشاورزان قرار گیرد.
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون چهار هزار و 34 نفر مستمری‌بگیر در استان کردستان داریم که از این تعداد 403 نفر از کارافتاده، هزار و 36 نفر مستمری بازنشستگی و 2هزار و 269 نفر بازماندگان فوت شدگان هستند.
توانا اعلام کرد: تعداد 23 هزار و 321 نفر بیمه شده جدید در دولت سیزدهم تحت پوشش قرار گرفته اند که 9 هزار و 308 نفر آن ها مربوط به سال جاری است.
مدیر صندوق اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر استان کردستان از پرداخت تسهیلات صندوق با نرخ یک درصد برای اولین بار در سال جاری خبر داد و گفت: در این طرح 30 تا 50 میلیون ریال تسهیلات 36 ماهه به متقاضیان بدون ضامن و مراجعه به بانک پرداخت می‌شود.
وی اعلام کرد: امسال حقوق مستمری پرداختی به مستمری بگیران 40 درصد افزایش یافت و این روند افزایشی در سنوات آتی هم ادامه خواهد داشت.
توانا ابراز امیدواری کرد که جامعه هدف این صندوق در مناطق محروم، دورافتاده و مرزی زیر پوشش این صندوق قرار گیرند و بخشی از معیشت خانوارهای روستایی در آینده از این طریق تضمین شود.
نویسنده: خبات ساعدی
چاپ خبر
اخبار مرتبط