کمک 800 میلیارد تومانی دولت به شهرداری ها و دهیاری‌های استان کردستان
شنبه، 27 اسفند 1401
کمک 800 میلیارد تومانی دولت به شهرداری ها و دهیاری‌های استان کردستان
سنندج- استاندار کردستان از کمک 800 میلیارد تومانی دولت به شهرداری ها و دهیاری های استان در سال جاری خبر داد.
به گزارش خبرنگار کورده واری آنلاین، اسماعیل زارعی کوشا عصر شنبه در جلسه شورای اداری استان کردستان در سنندج با تقدیر از تلاش تمامی مدیران در طول یکسال گذشته واقدامات اساسی برای پیشرفت و توسعه استان گفت: کردستان به واسطه از دست دادن فرصت‌های گذشته نیازمند همت و کار مضاعف است و این مسیر باید هر ساله تداوم داشته باشد تا به جایگاه مطلوب برسد.
وی افزود: در سال 1400 اعتبارات عمرانی استان هزار و 668 میلیارد تومان بود که در سال‌جاری به دو هزار و 30 میلیارد افزایش یافت.
زارعی کوشا گفت: از کل اعتبارات عمرانی در سال گذشته تنها 681 میلیارد تومان معادل 40 درصد آن محقق شده بود.
وی افزود: در سال گذشته 80 درصد تخصیص ها اسناد خزانه و تنها 20 درصد به صورت نقدی بوده است. 
استاندار کردستان همچنین به اعتبارات عمرانی سال‌جاری و افزایش آن به هزار و 448 میلیارد تومان اشاره کرد و گفت: 90درصد از این تخصیص ها که معادل هزار و 336 میلیارد تومان بوده به صورت نقدی و تنها 10 درصد از محل اسناد خزانه بوده است. 
وی عنوان کرد: علاوه بر تملک اعتبارات دارایی ها از محل مصوبات سفر رئیس جمهور دو هزار و 550 میلیارد تومان تخصیص داشته‌ایم که سرجمع این ارقام رشد چند برابری اعتبارات را نشان می‌دهد. 
وی از بهره‌برداری رساندن طرح آبرسانی به سنندج به عنوان یکی از مهمترین اقدامات انجام شده امسال نام برد و گفت: اقدام برای تبدیل 33 هزار هکتار از اراضی استان از دیم به آبی از محل پایاب سدهای استان در دست اجراست که بهره‌برداری از دو هزارو 800 هکتار از اراضی در پایاب سد گاران مریوان یکی از این پروژه هاست.
حل مشکل زمین‌های ارتش در سنندج و افتتاح رسمی و کامل خط آهن همدان به سنندج در شش ماهه اول سال آینده از دیگر موضوعات مورد اشاره استاندار کردستان بود. 
استاندار کردستان عنوان کرد: برای پروژه راه آهن همدان به سنندج 20 درصد از تخصیص های سفر رئیس جمهور را به آن اختصاص دادیم و امیدوارم با پیگیری جدی این طرح مهم به پایان برسد.
وی ادامه داد: روز گذشته نیز قطعه هفت راه آهن زنجان به بیجار با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی کلنگ زنی شد که این مهم در آینده استان بسیار اثرگذار خواهد بود.
تعین تکلیف دو هزار پرونده مربوط به سرمایه‌گذاری در شورای امور زیربنایی و کمک 800 میلیارد تومانی به شهرداری‌ها و دهیاری‌های و احداث دهیاری در 104 روستای استان از دیگر اقداماتی بود که استاندار کردستان به آنها اشاره کرد. 
زارعی کوشا همچنین به شروع جهاد آبرسانی به 169 روستای استان نیز گریزی زد و افزود: مجموع اعتبارات این پروژه که به صورت نقد تامین شده 530 میلیارد تومان است و برای سال آینده نیز 120 روستای دیگر با 700 میلیارد تومان اعتبارهدفگذاری شده است. 
استاندار کردستان یکی از مهمترین کارهای انجام شده در استان را تحقق کامل و بیش از تعهدات در حوزه اشتغال نام برد و اظهار کرد: امسال کار بزرگی در حوزه اشتغال صورت گرفت و شورای اشتغال کشور که با یک متر و معیار همه استان‌ها را سنجیده است، کردستان را در رده سوم کشور از حیث اشتغال ایجاد شده ارزیابی و معرفی کرده است. 


نویسنده: خبات ساعدی
چاپ خبر
اخبار مرتبط