53960 واحد مسکونی روستایی در کردستان مقاوم سازی شده است
یکشنبه، 20 فروردین 1402
53960 واحد مسکونی روستایی در کردستان مقاوم سازی شده است
سنندج- مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان گفت: 53 هزار و 960 واحد مسکن روستایی مقاوم سازی و نوسازی شده است که 43 درصد منازل مسکونی روستایی استان را شامل می شود.
به گزارش خبرنگار کورده واری آنلاین، سعید رسولی روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت سالگرد تأسیس این نهاد انقلابی اظهار کرد: احداث سالیانه 4 هزار واحد مسکن روستایی یکی از رسالت های این نهاد است.
وی افزود: در سال 1402 نیز بهسازی و نوسازی چهار هزار واحد روستایی را خواهیم داشت.
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی به عمل آمده امیدواریم در سال 1410 جشن مقاوم سازی منازل روستایی را بگیریم.
رسولی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: در سال گذشته یکی از چالش های بنیاد مسکن ابلاغ تسهیلات 200 میلیون تومانی مسکن روستایی بود که متأسفانه با تأخیر به بانک های ابلاغ شد اما خوشبختانه با تلاش مضاعف در استان از سهمیه مدنظر سه هزار و 351 متقاضی را به بانک های عامل معرفی کردیم.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در کردستان تا پایان شهریور می توانیم کارهای عمرانی را انجام دهیم باید تا پایان اردیبهشت عقد قرارداد بانکی این سهمیه را انجام دهیم.
رسولی اعلام کرد: امسال تسهیلات مسکن روستایی 200 میلیون تومان با بازپرداخت 20 ساله و کارمزد 5 درصد خواهد بود.
وی افزود: تاکنون 53 هزار و 960 واحد مسکن روستایی مقاوم سازی و نوسازی شده است که 43 درصد منازل مسکونی روستایی استان را شامل می شود.
رسولی خاطرنشان کرد: در سال 1401 تفاهم نامه ای با بنیاد مستضعفین برای ساخت هزار واحد مسکونی محرومین منعقد شد که تاکنون 350 واحد آن آغاز شده و در سال جاری نیز مابقی این واحدها آغاز می شود.


نویسنده: خبات ساعدی
چاپ خبر
اخبار مرتبط