درخشش فیلم سازان کردستانی در جشنواره منطقه ای فیلم جوانان بوشهر
شنبه، 9 اردیبهشت 1402
درخشش فیلم سازان کردستانی در جشنواره منطقه ای فیلم جوانان بوشهر
سنندج - مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از درخشش دو فیلم ساز سنندجی در شصت و ششمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان بوشهر خبر داد.
علی اصغر دریایی در گفت و گو با خبرنگار کورده واری آنلاین اظهار کرد: جشنواره منطقه ای سینمای جوان در روزهای پنجم تا نهم اردیبهشت ماه در بوشهر برگزار شد.
وی افزود: این جشنواره که پس از وقفه ای به دلیل شیوع کرونا از سرگرفته شده است در بخش عکس، فیلم، پژوهش، فیلم مستند، فیلمنامه اقتباسی، صدای فیلم، تدوین، فیلمبرداری، استعداد جوان و فیلم داستانی پیگیری شد.
دریایی اعلام کرد: در بخش بهترین فیلم پویانمایی« برزان رستمی» برای فیلم «پژواک» از سنندج حائز دریافت لوح و جایزه نقدی این جشنواره شدند.
وی افزود: «عدنان زندی» کارگردان فیلم انیمیشن «جنگ و رنگ» نیز موفق شد عنوان بهترین فیلم جشنواره، تندیس و جایزه نقدی را کسب کند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان خاطر نشان کرد: این کارگردان سنندجی با این فیلم در چندین جشنواره داخلی و خارجی حضور داشته داشته و انیمیشن «جنگ و رنگ» روایت چند کودک است که در شهر جنگ زده مشغول بازی هستند.
وی افزود: جشنواره منطقه ای با حضور 10 استان برگزار شد و فیلم «جنگ و رنگ» با کسب این جایزه مستقیم به جشنواره فیلم کوتاه تهران راه یافت.
نویسنده: خبات ساعدی
چاپ خبر
اخبار مرتبط