اذعان استاندار کردستان به ضعف اطلاع رسانی دولت/زارعی کوشا: اطلاع رسانی خدمات دولت در کردستان در حد یک استوری است
شنبه، 20 خرداد 1402
اذعان استاندار کردستان به ضعف اطلاع رسانی دولت/زارعی کوشا: اطلاع رسانی خدمات دولت در کردستان در حد یک استوری است
استاندار کردستان به ضعف اطلاع رسانی دولت در استان اذعان کرد و گفت: اطلاع رسانی خدمات دولت در کردستان در حد یک استوری است.
به گزارش خبرنگار کورده واری آنلاین، اسماعیل زارعی‌کوشا استاندار کردستان شنبه شب در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه کردستان در سنندج نسبت به ضعف دستگاه های اجرایی در اطلاع رسانی خدمات دولت در استان انتقاد کرد و گفت: هدف ما در کردستان خدمت به مردم  و اتمام پروژه‌هایی است که بعضاً عمری بالای 20 ساله دارند اما متأسفانه با وجود تمام تلاش‌ها و اقدامات، اطلاع‌رسانی در حد یک استوری است.
زارعی کوشا در سخنان خود به انتقادهای فعالان رسانه ای به عملکرد وی و تیم دولت در کردستان اشاره کرد و گفت: جایگاه رسانه مقدس است و مخاطبم رسانه‌ها نیستند اما هر عنصری که قصد تخریب داشته باشد، رویکردش برای مردم مشخص است.
وی در این سخنان چند پهلو اعلام نکرد که چه کسانی قصد تخریب وی را دارند، آیا جریان های سیاسی مخالف دولت مدنظر آقای استاندار جوان بوده یا نیروهای سیاسی هم طیفی اهل شهرستان رقیب یا کسانی دیگر؟
آقای استاندار که در انتخاب تعدادی از مدیران تیم دولت در کردستان دخالتی نداشته و این افراد بر وی تحمیل شده اند و این مهم را در جمع خبرنگاران در سال گذشته نیز اعلام کرد، این بار نیز با حمله به منتقدان عملکرد ضعیف خود و تیم مدیریتیش سعی بر القای این مهم دارد که هیچ شخص و گروهی در کردستان دلسوزتر از وی و تیم مدیریتیش برای کردستان نیست و هر نقدی که از عملکرد وی و مدیران دستگاه های اجرایی صورت می گیرد از سر غرض و مرض است!
زارعی کوشا در حالی در این جلسه به ضعف اطلاع رسانی و نبود شاکله علمی و منطقی در بدنه روابط عمومی استانداری و تیم اطلاع رسانی دولت سیزدهم در کردستان اذعان کرده که تاکنون طی 19 ماه حضور خود در استان با صاحب نظران رسانه در استان نشستی تخصصی برای جلب همکاری آنان نداشته و تنها با درنظر گرفتن سفارش های سیاسی از یک سری افراد سفارش شده بهره گرفته که تنها کاری که نکرده اند اطلاع رسانی خدمات دولت و برقراری ارتباط علمی و منطقی با رسانه ها بوده است.
تیم اطلاع رسانی دولت در کردستان ظرفیت رسانه های مکتوب را به طور کامل کنار گذاشته و از خبرگزاری ها هم به عنوان رسانه هایی که موظف به بازتاب اخبار روزمره هستند بهره گرفته و با هرگونه نقد و انتقاد نیز به صورت سیستماتیک برخورد کرده و هرگونه صدای مخالف را با تحریم از نطفه خاموش کرده است.
این روند بی توجهی به رسانه ها و مقابله با صداهای مخالف موجب دلسردی دلسوزان توسعه کردستان از دولت شده و آقای استاندار و تیم مدیریتی وی را مجبور می کند که هر شب بخشی از زمان گران سنگ خویش را به بارگذاری خدمات و تلاش های روزانه شان در فضای مجازی و درج استوری های متعدد نمایند، غافل از اینکه مردم کردستان در فضای مجازی و صفحات غیر رسمی نقدهای بی شماری از عملکرد آن ها داشته و فرسنگ ها با الفاظ پر از چاپلوسی و تدلیس افرادی که در همه دولت ها خودشان را به بدنه سیاست نزدیک می کنند، فاصله دارد.
نادیده گرفتن واقعیت های اجتماعی کردستان و پشت کردن به خواسته های مردم، حذف و خاموش کردن صداهای مخالف که از طریق رسانه های مستقل و منتقد بلند می شود قطعاً به نفع دولتمردان دولت سیزدهم و در نهایت به نفع استان نخواهد بود و بهتر است اسماعیل زارعی‌کوشا به جای بی محلی به سرمایه های اجتماعی استان خود را از گرداب فرصت طلبان نجات داده و با نخبگان سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، هنری، علمی و اقتصادی که به دلیل کینه اطرافیان وی به حاشیه رانده شده اند، ارتباط برقرار کند و تا دیر نشده است خاطره ای نیک از خود در اذهان عموم کردستانی ها برجای بگذارد.
امید است در روزهای آتی شاهد انتخاب تیم اطلاع رسانی و روابط عمومی برای دولت در استان باشیم و از همه ظرفیت های رسانه ای استان برای بازتاب خدمات نظام اسلامی در کردستان بهره گرفته شود و یک بار برای همیشه به این عرصه به عنوان یک عرصه علمی و تخصصی به دور از حب و بغض های سیاسی نگریسته شود.
 
نویسنده: خبات ساعدی
چاپ خبر
اخبار مرتبط