باند حفاران غیرمجاز در کامیاران دستگیر شدند
شنبه، 3 تیر 1402
باند حفاران غیرمجاز در کامیاران دستگیر شدند
کامیاران - فرمانده یگان‌ حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از شناسایی و دستگیری باند حفاران غیرمجاز آثار تاریخی و باستانی در بخش «موچش» شهرستان کامیاران خبر داد.
سرهنگ محمدرضا زارعی در گفت و گو با خبرنگار کورده واری آنلاین، اظهار کرد: برابر گزارش واصله به اداره میراث‌فرهنگی شهرستان کامیاران مبنی بر حفاری غیرمجاز در محدوده روستای «شترمل» از توابع بخش «موچش»، بررسی‌ها و تحقیقات در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: بر این اساس رئیس دادگاه عمومی و انقلاب شهرستان، نیروهای پاسگاه انتظامی و مسئول میراث‌فرهنگی کامیاران در محل جرم حضور یافته و از نزدیک در جریان حفاری چند نقطه از محل قرار گرفتند.

زارعی با بیان اینکه در این خصوص 4 نفر حفار غیرمجاز با هویت بومی شناسایی و دستگیر شدند، افزود: پرونده قضائی عوامل دستگیر شده تشکیل و این موضوع از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری است.

وی تصریح کرد: شهروندان در صورت اطلاع از فعالیت‌های غیرمجاز افراد سودجو و سوداگران میراث‌فرهنگی، مراتب را در اسرع وقت به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گزارش دهند و ما را در حفاظت از این سرمایه ملی یاری نمایند.
نویسنده: خبات ساعدی
چاپ خبر
اخبار مرتبط