مردم تنها متضرران فضای دو قطبی در کردستان
شنبه، 27 خرداد 1402
مردم تنها متضرران فضای دو قطبی در کردستان
متأسفانه چند ماهی است که به دلیل اختلافات در بدنه ارشد اجرایی استان شاهد شنیده شدن صداهای مختلف از بدنه دولت در استان در بطن جامعه هستیم.
نارضایتی استاندار جوان کردستان از عملکرد بدنه سازمان مدیریت و برنامه ریزی و بدنه اطلاع رسانی دولت در استان اکنون کاملاً علنی شده و حامیان زارعی کوشا به صورت علنی اقدام به مقابله با این دو مجموعه کرده و به دنبال جایگزینی این مناصب با افراد جدید هستند.
البته از همان روزهای نخست معرفی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و چندین مدیرکل دیگر شاهد اعلام نارضایتی استاندار جوان کردستان از معرفی این افراد از سوی پایتخت نشینان بودیم اما اکنون با گذشت 19 ماه از تصدی زارعی کوشا بر مسند ریاست مدیریت ارشد اجرایی استان این اختلافات اوج گرفته و موجب سوء استفاده برخی جریان های مخالف دولت نیز شده است.
متأسفانه اسماعیل زارعی‌کوشا از نخستین روزهای تصدی استانداری تاکنون دل در گرو یک سری افراد متعصب سیاسی که مملو از حب و بغض های سیاسی، فکری، فرهنگی و عقیدتی هستند، قرار داده و همین امر موجب شده بسیاری از نیروهای انقلابی و دلسوزان استان به طور کامل از امکان تغییر و تحول توسط زارعی کوشا و تیم وی ناامید شوند.
بدون شک دو قطبی به وجود آمده در بدنه دولت به نفع مردم استان نبوده و شاید گفت که مردم کردستان تنها متضرران این وادی هستند چرا که سردمداران این دو طیف همگی به نهادها و جریان های مختلف وصل بوده و همانطور که در دهه های گذشته به زیست پرافتخار خود ادامه داده اند در آینده نیز جایگاه جدیدی برای خود پیدا خواهند کرد.
فعالان رسانه ای، نخبگان و دلسوزان کردستانی به امید ورود رئیس جمهور و تصمیم گیران ارشد کشوری نشسته اند تا در هفته های آتی این ناهماهنگی مدیریتی در کردستان را مدیریت کرده و به سرمنزل مقصود برسانند.
سرمقاله شماره 95 نشریه کورده واری - خرداد ماه 1402
نویسنده: خبات ساعدی
چاپ خبر
اخبار مرتبط