557 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری مخابراتی در سنندج انجام شد
چهارشنبه، 16 خرداد 1403
557 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری مخابراتی در سنندج انجام شد
مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: از اول امسال تاکنون 557 میلیارد و 774 میلیون ریال برای توسعه و ارتقا زیرساخت‌های مخابراتی در شهرستان سنندج سرمایه گذاری شده است.

به گزارش خبرنگار کورده ورای، آزاد حکمت روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از مجموع سرمایه گذاری در این شهرستان در حوزه ارتباطات سیار با 520 میلیارد ریال اعتبار بیشترین سرمایه گذاری صورت گرفته است.

وی افزود: ارتقای تکنولوژی هفت سایت تلفن همراه به TD-LTE و 4G، نصب و راه اندازی چهار سایت جدید موبایل فول تکنولوژی و راه اندازی تکنولوژی 5G در یک نقطه شهری از پروژه های محقق شده در حوزه ارتباطات سیار است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان اضافه کرد: همچنین به منظور بهبود عملکرد سیستم‌های انتقال و افزایش پهنای باند در 17 نقطه روستایی شهرستان سنندج با سرمایه گذاری 24 میلیارد و 600 میلیون ریال تجهیزات CWDM و لاین ماکس نصب و راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: در حوزه سیستم‌های مخابراتی 6 مرکز جدید ارایه سرویس VDSL ، ADSL و توسعه سوییچ در نقاط شهری و روستایی با اعتبار 2 میلیارد و 650 میلیون ریال ایجاد شده است.

حکمت افزود: از دیگر طرح‌های حوزه سیستم‌های مخابراتی می توان به اجرای 12 پروژه‌ تغییر و تعویض سوییچ، ایجاد مرکز جدید و نصب کافوی نوری در نقاط شهری و روستایی شهرستان سنندج با سرمایه گذاری 10 میلیارد و 524 میلیون ریال اشاره کرد.

وی یادآور شد: در راستای تقویت و توسعه زیرساخت‌های مخابراتی به لحاظ کمی و کیفی و پاسخگویی به موقع به مطالبات مشتریان‌، با تامین اعتبار و تجهیزات لازم پروژه‌ها و طرح‌های دیگری برای شهرستان سنندج تدوین و برنامه ریزی شده است که براساس استراتژی و شاخص های توسعه ای، عملیاتی خواهند شد.

نویسنده: خبات ساعدی
چاپ خبر
اخبار مرتبط