ستاد مدیریت بحران استانداری کردستان هیچ اعتبار استانی برای اطفای حریق اختصاص نداده است/ورود فاضلاب انسانی و دامی 169 روستا به سدهای استان
سه‌شنبه، 22 خرداد 1403
ستاد مدیریت بحران استانداری کردستان هیچ اعتبار استانی برای اطفای حریق اختصاص نداده است/ورود فاضلاب انسانی و دامی 169 روستا به سدهای استان
مدیر کل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: فاضلاب انسانی و دامی، شیرابه زباله ها و آلایندگی 169 روستای استان به سدها سرازیر می شود و با اعتبارات محدود فعلی نمی توان برای رفع این مشکل اقدام مهمی انجام داد.
به گزارش خبرنگار کورده واری، اقبال حمیدی روز سه شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته حفاظت محیط زیست در سنندج اظهار کرد: متأسفانه در مبحث اطفای حریق هیچ اعتبار استانی از سوی ستاد مدیریت بحران استان به این مبحث اختصاص داده نشده و تنها اعتبارات ناچیز ملی داشتیم.
وی افزود: برای مقابله با آتش سوزی جنگل ها و مراتع استان تنها از امکانات ناچیز مجموعه و همیاری مردم در مناطق روستایی و تشکل های مردم نهاد زیست محیطی بهره گرفته ایم.
حمیدی در ادامه سخنان خود به مبحث تالاب زریبار اشاره کرد و گفت: در جریان سفرهای ریاست جمهوری 550 میلیارد ریال اعتبار مصوبه گرفتیم که در این راستا سه پروژه مطالعاتی به ارزش 12 میلیارد ریال در خصوص تالاب زریبار به مراکز دانشگاهی استان واگذار شده است.
وی خاطرنشان کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست تنها ارگان حامی حیات وحش به شمار می آید و در این راستا تاکنون 2 هزار و 350 گونه گیاهی، 47 گونه پستاندار و 311 گونه پرنده در سطح استان شناسایی شده است.
حمیدی در ادامه سخنان خود در خصوص سرازیر شدن فضولات دامی به سدهای استان اشاره کرد و گفت: متأسفانه در ساخت سدهای استان به مناطق بالادست سدهای استان توجه نشده است و در حال حاضر فاضلاب انسانی و فضولات دامی به همراه شیرابه زباله های 
169 روستای استان به سدها سرازیر می شود.
وی افزود: متأسفانه اعتبارات محدودی برای رفع این آلایندگی ها در نظر گرفته شده است و برای این مهم تیترها چند هزار میلیارد تومان هستیم.
حمیدی تصریح کرد: استان کردستان جزو معدود استان هایی است که بیشترین سهم شرب را از سدها دارد و آلایندگی های موجب سدهای استان می تواند آسیب هایی را برای سلامت مردم به وجود آورد.

 
نویسنده: خبات ساعدی
چاپ خبر
اخبار مرتبط