جفا در حق نخبگان کردستانی در دولت سیزدهم
سه‌شنبه، 19 تیر 1403
جفا در حق نخبگان کردستانی در دولت سیزدهم
توجه به توانمندی های انسانی همواره از دغدغه های نخبگان و دلسوزان کردستانی بوده که نگارنده این سطور طی 2 دهه فعالیت رسانه ای خویش همواره اقدام به انتشار آن کرده است.
متأسفانه هیچکدام از دولتمردان در دولت های مختلف به این دغدغه نخبگانی توجه کافی نکرده اند و این بی توجهی در طول فعالیت حدود 3 ساله دولت سیزدهم بیشتر از دولت های گذشته به چشم آمد.
اسماعیل زارعی کوشا به همراه تیم سیاسی خود متشکل از معاونین و تعدادی از فرمانداران و مدیران عضو یک حزب خاص سیاسی دست به حذف بسیاری از نخبگان استان زده و ده ها نفر از دوستان، اقربا و نزدیکان سیاسی خود را در بدنه ادارات و نهادهای عمومی استان تزریق کردند.
در 3 ساله دولت سیزدهم شاهد انتخاب چندین مدیر کل برای ادارات استان بودیم که حتی رابطه استخدامی نداشتند و یک شبه هم مدیرکل شدند و هم به استخدام دولت در آمدند و این درحالی است که هزاران جوان نخبه و تحصیلکرده کردستانی به دلیل نبود شغل در پستوی خانه هایشان به افسردگی کشیده شده اند و جمعی دیگر نیز به بهانه نداشتن رابطه استخدامی به هیچ منصب مدیریتی گماشته نمی شوند.
این یک بام و دو هوای دولتمردان دولت سیزدهم در کردستان در عرصه به کارگیری نیروی انسانی در ادارات و نهادهای مختلف موجب نزول شدید اعتماد مردمی به دولت شد و مشارکت بسیار پایین کردستانی ها در چند انتخابات اخیر پیامی روشن برای دولتمردان بود.
اسماعیل زارعی کوشا و تیم سیاسی و مدیریتی وی در بسیاری عرصه ها نتوانستند موفقیتی کسب کنند و نگاه حذفی نخبگان تنها خاطره ای است که در اذهان نخبگان و فعالان فرهنگی، اجتماعی و سیاسی استان کردستان از دولتمردان دولت سیزدهم در استان باقی خواهد ماند.
استاندار کردستان و یاران و نزدیکان وی آنچنان ضربه ای به بدنه نیروهای انقلابی و دلسوزان توسعه استان وارد کردند که چهار دهه تلاش ضدانقلاب و دشمنان قسم خورده نظام اسلامی نتوانسته بود این ضربات را بر پیکره نیروی انسانی استان وارد کند چرا که این موج گسترده افسردگی و ناامیدی حاکم بر نیروهای انقلابی در استان در هیچ بازه زمانی مشاهده نشده است.
امید است که در دولت چهاردهم با حاکمیت عقلانیت شاهد توجه به توانمندی های نخبگان کردستانی فارغ از تمایلات سیاسی آن ها باشیم و انسجامی مدیریتی و نخبگانی شکل گیرد تا بتوان زمینه ارتقای اعتماد و مشارکت عمومی را فراهم کرد.

 
نویسنده: خبات ساعدی
چاپ خبر
اخبار مرتبط