برنامه های دهه فرهنگی ترویج معارف نماز در استان کردستان تشریح شد
سه‌شنبه، 23 مرداد 1403
برنامه های دهه فرهنگی ترویج معارف نماز در استان کردستان تشریح شد
مدیر ستاد اقامه نماز استان کردستان از برگزاری برنامه های متنوع برای احیای کارکرد مساجد و ترویج فریضه نماز در استان خبر داد و به تشریح برنامه های دهه فرهنگی ترویج معارف نماز پرداخت.
به گزارش خبرنگار کورده واری، اکبر عظیمی روز سه شنبه در نشست خبری به مناسبت دهه فرهنگی ترویج معارف نماز در سنندج اظهار کرد: موضوع نماز موضوعی شناخته شده ای برای همه مسلمانان در سراسر جهان است و قبل از اسلام نیز مورد توجه همه ادیان بوده و دعوت مشترک همه پیامبران الهی بوده است.
وی خاطرنشان کرد: در آیات متعدد قرآن به نقش نماز اشاره شده است و فریضه نماز بر همه مسلمانان واجب است.
عظیمی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: 21 مرداد 1369 ستاد اقامه نماز با هدف توسعه و ترویج فریضه نماز در بین اقشار مختلف مردم شروع به کار کرده است و این ستاد طی این مدت برنامه های مختلفی را برای ترویج فریضه نماز اجرایی کرده است.
وی خاطرنشان کرد: 21 آگوست 1969 مسجد الاقصی مورد حمله رژیم صهیونسیتی قرار گرفت و بخش مهمی از این مکان مقدس طعمه حریق شد و دل میلیارد ها نفر از مسلمانان و انسان های متدین دنیا را به درد آورد لذا در همین راستا به پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران این روز به نام روز جهانی مساجد نامگذاری شد.
مدیر ستاد اقامه نماز استان کردستان اعلام کرد: از 21 تا 31 مرداد به عنوان دهه فرهنگی ترویج معارف نماز نامگذاری شده است و در این دهه برنامه های متنوعی برگزار می شود.
عظیمی افزود: در این ایام برنامه های همچون تجلیل از خبرنگاران فعال در حوزه نماز، تجلیل از فعالان نماز و تجلیل از خیرین مسجد ساز برگزار می شود.
وی خاطرنشان کرد: برگزاری برنامه های آموزشی در اوقات فراغت دانش آموزان و برگزاری مسابقه تلویزیونی با محوریت نماز از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده برای دهه ترویج معارف نماز محسوب می شود.
مدیر ستاد اقامه نماز استان کردستان در ادامه سخنان خود اظهار کرد: 
مساجد همواره به عنوان مهمترین پایگاه های اجتماعی محسوب می شوند و تمام تلاش خود را باید به کار ببریم تا کارکردهای مساجد احیا شود لذا در دهه فرهنگی ترویج معارف نماز سعی می شود با برگزاری برنامه های متنوع کارکردهای مساجد در این دهه احیا شود.
عظیمی افزود:در ایام اربعین حسینی هستیم و خیل عظیم مردمی در حال عظیمت به کربلا هستند و مرز باشماق مریوان برای سومین سال متوالی میزبان زائران اربعین حسینی است.
وی خاطرنشان کرد: ستاد اقامه نماز در این ایام بررسی امکانات نمازخانه برای زائران اربعین حسینی در استان را برعهده دارد و در این راستا با نظارت مستمر برای برپایی نمازخانه ها در جوار مواکب استان اقدام عملی صورت گرفته و تداوم خواهد داشت.
در پایان این مراسم از خبات ساعدی خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کورده واری به عنوان خبرنگار برگزیده استان در حوزه ترویج معارف نماز از سوی ستاد اقامه نماز کشور تجلیل به عمل آمد.



 
نویسنده: خبات ساعدی
چاپ خبر
اخبار مرتبط