قطعی بدون برنامه برق در کردستان/زیان میلیاردی به شهروندان کردستانی به دلیل ضعف مدیریتی در حوزه برق
جمعه، 9 شهریور 1403
قطعی بدون برنامه برق در کردستان/زیان میلیاردی به شهروندان کردستانی به دلیل ضعف مدیریتی در حوزه برق
شرکت توزیع برق کردستان بدون اطلاع رسانی قبلی و در ساعات مختلف روز اقدام به خاموشی در مناطق مختلف استان می کند و این امر موجب بروز خسارات بسیاری به شهروندان کردستانی شده است.
به گزارش خبرنگار کورده واری، شرکت توزیع برق کردستان چندین سال است تحت مدیریت یک تیم مدیریتی قرارگرفته که علاوه بر رسانه ها به هیچ شهروندی پاسخگو نیستند و در مقابل انتقادات نیز هیچ وقعی نمی نهند.
مدیرعامل، هیأت مدیره و روابط عمومی این شرکت طی یک دهه اخیر حیاط خلوتی را تشکیل داده و باوجود دریافت حقوق های چندین برابری نسبت به کارکنان ادارات و سازمان های خدمت رسان دولتی دیگر اما متأسفانه پاسخگوی هیچ نقد و انتقادی نیستند و حتی ساده ترین حق شهروندی را هم نادیده می گیرند.
هنوز خاموشی گسترده در مناطق روستایی استان در زمستان گذشته از یاد کردستانی ها نرفته که از نخستین روزهای تابستان تاکنون شاهد خاموشی های بدون برنامه هستیم.
بسیاری از کردستانی های ساکن در مناطق شهری و روستایی از این خاموشی های مکرر و بدون برنامه کلافه شده اند و برای مسئولان ارشد استان و مدیران متولی امر نیز این نارضایتی های مردمی هیچ ارزشی ندارد.
قطعی های بدون برنامه و مکرر برق در مناطق مختلف استان زیان های میلیاردی را به مردم محروم و مستضعف کردستان وارد کرده است و از کشاورزی گرفته تا صنایع استان را تحت تأثیر منفی قرار داده است.
بسیاری از شهروندان سنندجی در فضای مجازی و صفحات شخصی خویش از سوختن وسایل برقی منازلشان به دلیل قطعی های مکرر برق و نوسانات ناشی از این اقدام بی برنامه شرکت توزیع برق استان انتقاد می کنند و در کانال های متعدد مجازی متعلق به روستاهای استان نیز شاهد گلایه های بسیاری در این خصوص هستیم.
قطعی های مکرر برق در استان حتی صدای نمایندگان مجلس شورای اسلامی را هم درآورده است اما گویا پشت مدیر عامل و اعضای هیأت مدیره شرکت توزیع برق کردستان بسیار گرم تر از این چیزهاست که با انتقادات مردم محروم یک استان مرزی و یا نماینده آن ها در مجلس بلرزد.
عدم پاسخگویی شرکت توزیع برق کردستان، عدم اطلاع رسانی شفاف و عدم داشتن برنامه قطعی در استانی که تنها از نیروگاه سیکل ترکیبی خویش 2 برابر نیاز انرژی خود را تولید می کند واقعاً جای تأسف دارد چرا که نیروگاه قلیان سنندج با تولید 600 مگاوات برق نه تنها نیاز استان را برطرف می کند بلکه نیاز 2 استان دیگر کشور را هم پوشش می دهد.
تازه ده ها نیروگاه خورشیدی نیز در استان هم اکنون وارد فاز تولید شده و هرکدام از این نیروگاه ها نیز روزانه صدها کیلووات برق تولید می کنند.
هرچند عمر دولت سیزدهم در کردستان به پایان رسیده و از مدیران ارشد این دولت در استان انتظار برخورد با افراد متخلف و پیگیری انتقادات نمی رود اما انتظار می رود اعضای ستاد استانی دکتر پزشکیان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و دلسوزان توسعه کردستان این نقیصه ایجاد شده در شرکت توزیع برق کردستان را مدنظر داشته و با روی کار آمدن استاندار جدید و تیم مدیریتی دولت چهاردهم در استان برای آن چاره اندیشی کنند.




 
نویسنده: خبات ساعدی
چاپ خبر
اخبار مرتبط