استقبال 150هزار نفری کردستانی ها از سینما در سال جاری
جمعه، 23 شهریور 1403
استقبال 150هزار نفری کردستانی ها از سینما در سال جاری
رئیس امور سینمایی حوزه هنری استان کردستان گفت: از اول امسال تاکنون سینماهای حوزه هنری استان 150 هزار مخاطب داشته که در این میان پردیس سینمایی بهمن سنندج با 110 هزار تماشاچی بیشترین مخاطب را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار کورده واری، حیدر مرادی اظهار کرد: سینما در استان کردستان به لحاظ مخاطب جایگاه خوبی دارد و پردیس سینمایی بهمن همواره یکی از سینماهای پرمخاطب کشور بوده که این مهم نشان دهنده شناخت هنری و سینمایی مردم شهر سنندج است.

وی با بیان اینکه هم اکنون 13 سالن فعال سینمایی زیرمجموعه حوزه هنری در استان وجود دارد، افزود: پردیس سینمایی بهمن سنندج با 861 صندلی، سینما مهر سقز با سه سالن سینمایی و سینما آزادی بیجار با 340 صندلی روزانه پذیرای مخاطبان و علاقمندان به فیلم سینما در استان هستند.

مدیر پردیس سینمایی بهمن سنندج خاطرنشان کرد: مخاطبان ما بیشتر طرفدار فیلم‌های کمدی هستند، البته فیلم‌های اجتماعی و تاریخی خوب هم مخاطبان زیادی دارد، اما امسال فیلم های «تگزاس 3»،«مست عشق»، «بی بدیل» و فیلم سینمایی کودک«ایلیا» به ترتیب بیشترین مخاطب را داشته اند.

مرادی، وضعیت استقبال کودکان از سینما را خوب ارزیابی کرد و گفت: سال 1394 طرح سینما کودک را اجرا کردیم و پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها سانس مشخص و ویژه برای کودکان داریم و در مجموع هر روز یک فیلم کودک اکران خواهد شد.

وی با بیان اینکه کردستان به عنوان یک استان فرهنگی نیازمند راه اندازی سینما در تمام شهرها است، گفت: ما باید به عنوان مسئول زیرساخت های لازم را برای راه اندازی سینما در شهرهای مختلف استان فراهم کنیم و در این راستا اقداماتی در برخی نقاط انجام شده است که امیدواریم با همکاری دستگاه های مختلف به نتیجه برسد.

نویسنده: خبات ساعدی
چاپ خبر
اخبار مرتبط