برگزاری 72 ویژه برنامه به مناسبت هفته وقف در کردستان
پنجشنبه، 29 شهریور 1403
برگزاری 72 ویژه برنامه به مناسبت هفته وقف در کردستان
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان از برگزاری 72 ویژه برنامه به مناسبت هفته وقف در سطح استان خبر داد.
به گزارش خبرنگار کورده واری، حجت الاسلام احمد کاروند روز پنجشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته وقف در سنندج اظهار کرد: روز 30 شهریور به عنوان روز وقف نامگذاری شده است و به همین مناسبت یک هفته شاهد برگزاری ویژه برنامه هایی در سطح استان خواهیم بود.
وی افزود: در استان کردستان حدود 30 نیت واقف شناسایی شده اند و این در حالی است که در سطح کشور بیش از 850 نوع نیت وقف داریم.
حجت الاسلام کاروند اعلام کرد: در ایام هفته وقف 72 برنامه‌ اجرا خواهد شد که مهمترین این برنامه ها شامل همایش تجلیل از یاوران و خیرین وقف، اجرای نیت واقفین خیراندیش با محوریت بسته های معیشتی و لوازم التحریر، کمک به بیماران دیالیزی و خانه سالمندان، برپایی ایستگاه های همه واقف باشیم، برگزاری نشست های تخصصی با اقشار مختلف از جمله این برنامه هاست.
وی افزود: برگزاری 40 کرسی تلاوت، 15 محفل انس با قرآن و 14 مسابقه استانی از جمله فعالیت های اوقاف در حوزه قرآنی بوده است.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان در ادامه سخنان خود از هزینه کرد 42 میلیارد تومانی برای احداث و بازسازی مساجد استان طی یک سال اخیر خبر داد.
حجت الاسلام کاروند خاطرنشان کرد: در 6 ماهه گذشته از محل موقوفات 4 میلیارد تومان برای ماموستاهای استان هزینه شده است.
وی افزود: در مهرماه از محل موقوفات 2 هزار بسته سبد مهر تحصیلی شامل کیف و لوازم التحریر در مناطق حاشیه شهر توزیع می شود.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان در ادامه سخنان خود اظهار داشت: راه اندازی کارگاه خیاطی با اشتغال زایی 220 نفر از بانوان سرپرست خانوار، ساخت 20 واحد مسکونی برای زوجین جوان در شهرستان قروه از دیگر برنامه های اجرا شده می باشد.
حجت الاسلام کاروند تصریح کرد: کل موقوفات آستان 2591 است که 1564 مورد بدون در سطح استان 50 امین موقوفات تعیین شده اند و ظرفیت 1027 موقوفه منفعتی است. 
وی اعلام کرد: هم اکنون حدود 20 هزار مستاجر موقوفه داریم و تاکنون 96 درصد سند موقوفات استان اخذ شده است.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان در ادامه سخنان خود اظهار داشت: به زودی پروژه دارالقرآن کریم و مرکز درمانی سنندج به بهره برداری خواهد رسید و سه مکان خدمات درمانی دیگر در سقز، بانه و مریوان کلنگ زنی خواهد شد.
حجت الاسلام کاروند افزود: برای مجتمع آبی و باغ پرندگان آماده واگذاری زمین در سطح سنندج هستیم.
وی خاطرنشان کرد: برای رفع معضل ترافیک سنندج دو قطعه زمین در میدان آزادی و میدان سنه دژ معرفی کردیم اما از سوی مجموعه استانداری این مهم تاکنون عملیاتی نشده است.
 
نویسنده: خبات ساعدی
چاپ خبر
اخبار مرتبط