مردم کردستان از دعواهای سیاسی خسته شده اند/رسانه ها امیدآفرینی کنند
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان گفت: دعواهای سیاسی دردی از مشکلات مردم دوا نمی کند و این امر موجب کاهش مشارکت مردمی در کردستان و کمتر دیده شدن خدمات نظام شده است.
عامل اهانت به هویت کُردی خود ما هستیم نه دیگران!
به واقع ما مردم کردزبان خود عامل اهانت به فرهنگ و زبانمان هستیم، از آن روزی که « داێه» شد «مامان»، «میمی» شد «عمه و خاله»، « خاڵۆ» شد «دایی» و « مامۆ» شد «عمو»، اهانت به فرهنگ و زبان کردی نیز شروع شد اما متوجه نشدیم.
درخشش فیلمسازان بسیجی کردستان در جشنواره بین المللی مقاومت
رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان کردستان از کسب دو عنوان برتر توسط فیلمسازان بسیجی استان در اختتامیه جشنواره بین المللی فیلم مقاومت خبر داد.
منظورمان نام ایرانی بود، نه فارسی/ توضیح وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره حاشیه‌های یک خبر
روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در واکنش به برخی حاشیه‌های ایجاد شده، با انتشار متنی، تاکید کرد منظور از استفاده از اسم فارسی برای نام‌گذاری فیلم‌های سینمایی کشور، اسم‌های ایرانی است که در قلمرو فرهنگ و تمدن این مرز و بوم وجود دارند و زبان بیگانه محسوب نمی‌شوند.»
کسب رتبه برتر جشنواره کشوری نیرو و رسانه توسط خبرنگار نشریه کورده واری
آئین اختتامیه دومین جشنواره کشوری نیرو و رسانه با شعار سازگاری با تغییر اقلیم به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور وزیر نیرو برگزار گردید و با اعلام نتایج نهایی داوری آثار ارسالی به جشنواره ، این رویداد رسانه‌ای با تقدیر وزیر نیرو از برگزیدگان به کار خود پایان داد.
معماری محله ی آغه زمان در سنندج حفظ و مرمت می شود
معاون میراث فرهنگی استان کردستان با تشریح معماری محله تاریخی "آغه زمان" در سنندج گفت: معماری این محله قدیمی نمونه ای از یک معماری منسجم با هویت اصیل خاص دوران تاریخی در سطح استان است.
 ...109876